• gotjej74

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hej!
    Jag har också GBS upptäckte jag av en slump när jag kikade i min journal. Visste inte vad det var, men har läst mycket på amerikanska sidor och lärt mig jättemycket. I USA testar de gravida kvinnor rutinmässigt för detta 2 ggr under graviditeten. Har haft UVI och sd och ätit Furadantin 2 ggr. Jag är i v. 21 nu och tänker inte heller låta detta förstöra min graviditet, men det är inte kul att ha UVI gång på gång. Min bm har inte sagt något till mig om detta över huvud taget och det ska bli intressant att se vad hon har att säga när vi träffas i slutet på januari. Jag tänker iaf fråga om jag inte ska ha antibiotika innan förlossningen. Läste att det då bara är 1/4000 risk att barnet blir sjukt. Fick bara reda på att jag haft sd och UVI och att Furadantin då ges rutinmässigt till gravida. Nu dricker jag tranbärsjuice till morgon och kvällen och hoppas att det hjälper lite iaf.

• gotjej74

Jag kollas jämt och ständigt känns det som. Skickar odling var 4:e-6:e vecka (är i v. 28 nu). Känns väldigt bra då jag har börjat få mycket sammandragningar. Jag ska även få ab vid förlossningen och min oro tas verkligen på allvar där jag går. Hoppas att det löser sig för er andra.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten