• lia79

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hej! För 1 v sen fick jag veta att jag oxå har GBS tycker att jag har fått väldigt dålig information om detta har ätit selexid slutade idag men igår när de tog urinprov så visade det fortfarande att jag hade bakterier så de ska skicka urinet på odling. Men ska jag inte äta antibiotika på 7 dagar nu?? Fattar inget är så himla rädd att det ska gå över till barnet om GBS inte har försvunnit fast jag har fått behandling. Läste oxå att barnet kan dö i magen om man har GBS om det är så farligt varför sätter dom inte igång mig är ändå i v 36 är så himla orolig nu usch

mamma till william 051210 & är gravid v36
  • lia79

ja jag kommer att få dropp men oroar mig mest innan förlossningen vad som kan ske o så o jag fattar inte varför de inte sätter igång  när man har GBS i urinet när det finns risker så som att förlora barnet osv

• lia79
    här svider det inte när jag kissar men jag har haft otroligt mycket sd därför tog man urinprov har även varit inne på förlossningen pga värkar. Förstår inte borde inte det försvinna när man äter antibiotika??
  • lia79
    Full av förhoppning skrev 2008-01-05 12:03:45 följande:
    jo om antibiotikan funkat.... för mig har varken furadantin eller selexid funkat.... är mer eller mindre inställd på att ha skiten hela graviditeten för det känns rätt hopplöst att det skulle försvinna. Det är jobbigt också för jag hade köpt simkort så jag kunde stärka min rygg men så länge jag har bakterier i urinen får jag inte bada i allmänna bassänger
    Varför får man inte bad i allmänna bassänger??
  • lia79
    oxe skrev 2008-01-06 11:50:20 följande:
    HejsanJag har också GBS men har inga UVI symtom. Behandlas därför inte med någon AB. Var lite orolig för detta i början men nu funderar jag mest på förlossningen. Vill ju att den ska gå fort men AB måste ju ha gått in 4h innan barnet föds om jag ska få hamna på patienthotellet. Annars blir det BB denna gången också.Har ni några symtom på UVI? Behandlas ni med AB?

Det enda jag har är sd o mensvärkar o jag har fått behandling

• lia79

Jag har fått selexid är det ingen annan som har fått den?? Har tagit nya urinprover som har skickas för odling borde få besked när som

• lia79

Jag har oxå bara gjort urinidling som visade att jag hhade GBS Och jag kommer att få dropp va inget snacka om något annat. Och att man ska ta den ca 4 tim innnan bebben ska ut därför var/är det viktigt att man åker in påengång när det är dags sa läkaren till mig o mig kommer dom inte att skicka hem från BB

• lia79
    Full av förhoppning skrev 2008-01-15 18:20:16 följande:
    Jag har inga sammandragningar utan mitt är psykiskt efter fem missfall och 3 bekanta som förlorat sina barn bara veckor innan förlossningen på grund av denna skiten... + pliktkänsla trots att jag inte känner glädje, lust, motivation eller ens har hjärnan med att sköta mitt jobb bra.Jag blev sjukskriven först en månad till att börja med på grund av "krisreaktion" (står det som diagnos) och psykisk överbelastning som resulterar i oro och ångest.Han var underbar min läkare och förstod mig. Mina kollegor blev också glada. De sade att det inte var personligt mot mig utan att det nog var bäst för alla parter om jag blev sjukskriven... så nu är alla nöjda och glada.... utom min pappa som tycker sjuskrivning av denna anledning är fel... då jag inte har nåt "fysiskt" handikapp eller nåt sånt...Men mitt blodtryck hade höjts och det är INTE bra då jag hade havandeskapsförgiftning med dottern....
    Måste bara få fråga dina vänner som har förlorat sina bebisar nån v innan  visste dom om att de hade GBS? Hade dom fått behandling
    mamma till william 051210 & är gravid v37
  • lia79

fick provsvaren igår tro det el ej har inga spår i urinet av GBS känns jätte skönt

mamma till william 051210 & är gravid v37
Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten