• msmalin

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

jag hade gbs min förra graviditet o allt gick jätte bra, jag fick aldrig antibiotika under graviditeten men dirrekt efter så kom en förlossningsläkare o de hade super koll på min pojke tempade o mätte andningen mm. jag tål inte penecilin därför jag inte kunde få det, annars har jag för mig de sätter penecilindropp om du har gbs.
    denna gången sa min bm att de skulle hålla koll på mig o jag skulle få lämna fler urinprov o jag känner mig inte orolig. mitt barn fick inget förra gången o de hade jätte bra koll, bara man vet om att man har det så är det lätt o göra något åt.
    sen tycker jag att alla gravida ska kollas för gbs just för att det är så lätt att göra något åt..
    lycka till

• msmalin

glömde skriva att jag förmodligen har gbs även nu o fått Furadantin utskrivet denna gång, lämnat nya prover så får se vad de visare.

• msmalin

min bm har oxå mer koll denna gång därför vi vet om att jag har gbs redan nu o hon sa att jag ska lämna fler urinprov senare i graviditeten.. men jag har redan ställt in mig på att det förmodligen blir bb även denna gång för övervakning.. förra graviditetn visste min bm om det i maj (jag födde i aug) men jag visste inte förrän läkaren kom in ganska snart efter förlossningen o talade om det för mig o sa att jag måste stanna på bb

• msmalin

nej det har inget med blodgruppen att göra utan att det inte är bra att ha gbs i slidan när du födder barn eller är gravid

• msmalin

Full av förhoppning skrev 2008-01-05 11:16:33 följande:

Neeeeeeeeeeeeeej hamnar man automatiskt på BB om man har GBS????? FAAAAAAAN jag ville verkligen till patienthotellet denna gången
    nja det e kankse olika men jag tål inte penecilin så jag fick inget dropp så de ville ha total övervakning på honom. men jag tyckte det var mysigt på bb trots delat rum
  • msmalin

nu har även jag börjat få sammandragningar.. inget som gör ont mer att livmodern blir hård som en boll o ett tryck neråt, obehagligt. ok livodern tränar men hela tiden kvällstid?? är helt slut i livmodern när jag ska sova ju.. o då börjar den lill* sparka (mysigt )

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten