Ja du, det fattar jag inte heller. Dom menar väl på att barnet kanske kommer innan dom 4timmarna som krävs. Men HUR ska man veta det igentligen!? Känns ju som att det är bättre att schansa att man hinner ge droppet färdigt i tid, det gör ju ingen skada.
Under min första graviditet så var jag sjuk hela tiden så gott som. Hade uvi från start, som dom inte såg på stickan till slut utan bara på odling. Var upp ena dagen och lämnade urinprov som dom bara kollad med sticka på Mvc som var helt rent enligt det. Dagen efter på kvällen så hade jag akut njubäckeninflamation och blodförgiftning. Blodförgiftningen går över till barnet eftersom hela systemet är infekterat. Låg på förlossningen i 2dygn med starkt pencelindropp och bricanyl dropp utan att få röra mej, för dom trodde aldrig att han skulle klara sej i magen. Sedan på avdelning i 2veckor efter det. Dom kollade aldrig då om jag hade Gbs vad jag vet. Finns inget i min journal som säger att jag hade det.
Men efter att ha läst på lite om Gbs, så är det dels sånna saker som kan hända om man bär på det. Därför känns det tryggt att äta i profylax nu. Även om just Furadantin inte tar Gbs, så håller det uvi'n i schack. Fick havandeskapsförgiftning i slutet av samma grav, så vi bodde mer eller mindre på sjukhuset. Men allt gick bra i slutändan. =)
Ut kom en pigg liten kille som inte visar några tecken på att ha tagit skada av alla turer.
Hoppas som sjutton att tiden som är kvar ska gå såååååååå fort.
Vill ha min beby nu =)
I övermorgon får vi se *henne* på ul ivaf.
Sen hoppas jag att dom kanske sätter igång mej innan bf. =)
Ska argumentera för det så mycket jag kan....
Riskornet skrev 2008-01-08 22:37:10 följande:
flower76: Om de nu vet att en mamma är smittad, varför inte ge antibiotika på en gång när hon kommer in till förlossningen, även om det tar ett dygn innan bebisen kommer. Hoppas det går bra för dig!