Inlägg från: madame rouge |Visa alla inlägg
  • madame rouge

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hej ,här är en till som har GBS och känner mkt oro.Är på min andra AB kur.Känner mig inte bättre,det känns som om det trycker i nedre delen av magen (urinblåsan??)Trodde att AB skulle hjälpa.Är nu super rädd att detta ska påverka fostret.Prata med min BM som säger att det inte är ngt att oroa sig gällande barnet men att jag ska lämna nytt urinprov så att man ska utesluta nya bakterier.
    Fy faaaaan vad jag är trött på att känna oro,önskar att jag kunde snabbspola fram till juni månad då beben är beräknad.Trisst att inte kunna njuta .

• madame rouge

Hej igen ,är det så att man inte behöver oroa sig för bebin då man tar AB för då ska väl den hålla GBS mängden på en ok nivå??
    Jaa all denna oro,Kram på er alla .

• madame rouge

Efter förra kuren med AB så lämnade jag in ny odling som tydligen visade att jag fortsatt hade GBS (fick inte reda på vilken mängd)Frågade min BM om jag då ska fortsätta ta AB , bara om jag hade symtom fick jag till svar?!! Jaha... jag har fortsatt ont över vad jag tror är urinblåsan men hur ska JAG veta vad som är bäst, har ju läst att visa ej får några symtom alls men ändå ska behandlas.Frågade även hur jag gör efter denna kur om GBS är kvar...sak samma där behandla enbart om du känner symtom.Bläääääääääää... känns som att min BM tycker att jag är lätt nevrotisk,vilket jag väl kanske är??

• madame rouge

Tack för bra tips skruttis1979 det ska jag oxå göra,har haft 7 mf så jag vågar inte lita på att allt är ok.Man vill ju lita på vad BM säger och kanske är det ändå så att de vet bättre än jag men det hjälps inte när man är rädd för att mista det fantastiska man har.

• madame rouge

Vad kul vi ska ha nästan samtidigt ,är beräknad till 24/6.Lycka till alla oss som kämpar med vår oro.Det kommer att bli hur bra som helst,eller hur.Kram

• madame rouge

Jag tycker att denna tråd är till fantastiskt stor hjälp för mig den stillar ofta min oro samt att det är skönt att veta att man inte är ensam.Och ja jag tror att min oro ibland är lite överdriven men samtidigt så känner jag att fakta gör mig lugn och jag tror att det kan vara bra att man har lite koll på vad som är mina rättigheter att kräva inför ex. förlossningen.
    Ha enbra dag tjejer.

• madame rouge

Hej tjejer,vad tror ni jag har ätit 2 kurer kåvepenin mot min (jävla) GBS,min BM säger ju att jag inte behöver behandla med ny kur om jag ej har symtom som ger besvär detta då pga av att man ej vill att bakterierna blir resistenta.Men vad är en hög hallt av GBS sist hade jag 10*7(10000000) är det en fara för barnet om jag går med den hallten i urinen fast jag ej har symtom.Äsch jag blir knäpp.Vet inte vad som är bäst man vill ju att AB ska hjälpa vid förlossningen inte att man tagit fmkt och blivit resistent????

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten