*torkar svetten ur pannan*
Nu har jag läst igenom HEEELA tråden, det har tagit mig flera timmar kan jag säga, vad ni pratar :) Härligt!
Nu känner jag att jag hr mkt mer koll på läget, men även att det är lite dumt att läsa allt i tråden eftersom det görs så väldigt stort. Jag har själv också den 'farligaste' sorten med massor i urinen + uvi, och äter nu Furadantin, vilket då enligt de flesta här bara är för Uvi:n och inte GBS bakterierna. Så jag får förmodligen då äta en annan AB kur efter denna avslutats, och enligt er erfarenhet ska jag då alltså be att få kåvepenin eller Cefadroxil.. Jag tycker att mina uvi symptom har minskt sen jag började med AB, men förmodligen inte GBS:en och flytningarna är fortfarande gröna. Min läkare som har skrivit ur AB, sa att han skriver ut AB till mig varje gång jag får det i urinen och det så vitt jag förstår här, är ett bra bemötande? Min bm är på semester så jag vet inte änvad hon säger om saken.
Så vitt jag kan tolka av er här, så äter man Furadantin för att hålla bakterierna i schack, och även om de inte gör ngt åt GBS bakterierna, så ökar de inte i antal? Eller? Vanligtvis kommer det tillbaka efter avslutad AB behandling, och då är det bara att forstätta behandla med AB.. Right? Jag är bara i vecka 9 (10 på måndag) och det känns hemskt att detta är ngt jag måste leva med hela grav.. Jag fick reda på det samma dag som jag fick se bebisens hjärta första gången, och vågar inte riktigt slappna av.. Känns som att jag bara flyter med, för jag orkar inte så mkt mer. Men att veta vad man har rätt till och vad som ska göras känns bra. Jobbigt verkar också vara att så många bm och läkare säger olika saker, därför känner jag att jag INTE kan lita på deras 'kompetens' eftersom en del uppriktigt ljuger för oss, vilket jag inte köper alls. Det är också en okänd 'diagnos' i väldigt mångas ögon, och jag tror att ett problem är att det inte så många läkare /bm som känner till så mkt om det.. Dessutom jobbar jag på en skola för gravt funktionshindrade barn och ungdomar, och vet av erfarenhet att GBS är orsaken till att de gått som de gått för dem. Men i ALLA fall jag känner till där, då var det en OKÄND GBS.. Nu vet vi om det, och bättre än så kan det inte bli!