Inlägg från: MissMickan |Visa alla inlägg
  • MissMickan

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hej. Jag förlorade min son i maj i magen i vecka 41. Dem vet inte vad det var för fel. Kan ha varit psd säger dem men dem berättade även att jag hade en "början" på infektion. GBS.

Väntar nu mitt andra barn är i vecka 28. Dem har inte nämt GBS en ända gång, så läste jag att det kan komma tillbaka. Så sist jag var hos min BM berättade jag om detta och hon sa att De e lugnt och att vi ska göra ett urinprov senare i graviditeten för att kolla om jag behöver få antibiotika under förlossningen.

Men om jag har GBS behöver jag inte behandlas under grav oxå så att barnet inte blir smittat??? Hon sa att det inte behövs men är ändå orolig.

Det känns som att dem tar så lätt på dettta. Men jag kan inte förlora ett barn till och vill inte chansa heller!

• MissMickan

kvinna 86:

Nej mitt vatten hade inte gått. Jag hade lite värkar på måndagen typ som mens värk sen gick det över på kvällen och han dog på natten till tisdagen

• MissMickan

Så nu har jag pratat med min BM och jag ska göra ett urinprov imorgonbitti. Hon sa att vi behandlar vid förlossningen och jag sa då att jag vill ha AB nu. Det lät som att hon tyckte att jag var orolig i onödan men jag sa att jag vill va på den säkra sidan och att jag inte vill gå och må dåligt fram till förlossningen pga detta. Det är ju redan jobbigt som det är med tanke på vad som hänt. Tack för alla svar! Kramar!!!

• MissMickan

Full av förhoppning:
    Jag hoppas verkligen att det går bra för er! Kramar

• MissMickan

Full av förhoppning:
    Skönt att höra, tänker mkt på er. Hoppas att det går bra!!! Ta hand om er styrkekramar!

• MissMickan

Hej, idag fick jag provsvaren. Jag hade ingen GBS i urinen! Så nu kan jag slappna av lite mer :) Kramar

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten