Inlägg från: Mammisopappis |Visa alla inlägg
  • Mammisopappis

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Jag har haft uvi nu och fick tvinga till mig en ab kur. Eftersom jag läst om vad som kan hända under graviditet samt under förlossning.

Läkaren förklarade inte så mycket, men sa att hanskrev in att jag skulle ha abdropp 2 st till förlossningen. Men han förklarade inte så mycket om det.

Dom är lite knepiga dom där läkarna.

Min bm hon börjar bli sämre och sämre. Men men hon är ju inte på förlossningen. Jag har lågt hb och järn samt lågt b12 och kan inte ta järntabletterna så hon sa sist att ni blir inlagda och finns inte en chans att ni kommer till patienthotellet.

Sen pratade jag med en tjej bm på förlossningen och hon sa att det är lugnt och jag kommer komma till ph säkert.

• Mammisopappis

Ska tillägga att jag är i vecka 31 nu!

• Mammisopappis

Jag ska lämna prov imorgon. >Jga har också tagit ab i 10 dagar och sen haft uppehåll och ska ta om provet igen. Har 8 ve kvar till bf.

Jag springer på toa hela tiden och har svårt att kissa.
    Låter inte och känns inte som det är borta. Hoppas det bara blir bra med bebisen!

• Mammisopappis

Full av förhoppning skrev 2008-02-26 11:56:49 följande:

Ligger i Lund nu i enkelrum och det känns bra.23+1 idag och det närmar sig sakta att det kanske kanske ska kunna gå vägen men det vet inget, man kan bara hoppas och be till högre makter. Han sparkar än och alla mina värden är bra än så länge tack och lov.Hoppas så att han stannar några veckor till!!!
    Är du inlagd nu? Med dator?
    Hoppas det håller sig några veckor till iallafall.

Håller tummarna för dig!
  • Mammisopappis
    VattenKristallen skrev 2008-03-02 19:02:27 följande:
    Jag tog oxå urinodling i julas för att jag hade tidiga sammandragningar och blödningar, då i v. 28. Min Barnmorska berättade inte heller att jag hade GBS utan jag fick veta det när jag ringde och frågade några veckor senare! Man kan ju undra varför det är så "Hemligt". Enligt Läkaren på MVC kan man inte alls få sammandragningar av GBS! Men det finns det ju bevis för här på denna sida!Har inte heller fått någon antibiotika, men ska få det vid förlossningen. Vad olika det verkar vara över landet hur man behandlar...
    Om man har besvär av sin infektion ska man ha antibiotika inte annars. Säger dom här.

Min BM säger att msan kan få sd av det iallafall!
  • Mammisopappis
    Drutten03 skrev 2008-03-03 10:23:49 följande:
    Samma för mig, jag ifrågasatte eftersom jag fick utskrivet kåvepenin och det brukar man ju inte få mot UVI. Då fick jag veta att det var streptokocker.Fick det först i vecka10 då fick jag pennicillin, sedan ville inte min BM göra någon ny odling efter det utan det var först när jag tyckte att jag hade besvär. I vecka 24 gjordes en ny odling som var negativ och jag andades ut lite.Men i vecka 33 hade den kommit tillbaka igen, så jag har gått på ny pennicillin-kur.Skall lämna in ny odling i veckan då är jag i vecka 37.Jag har blivit lovad antibiotika till förlossningen, men sist gick det så fort så jag vet inte om jag kommer hinna få något dropp.Helst skall ju den sättas 4timmar innan och jag var inte ens inne på förlossningen 2timmar sist.

Min BM sa att om man inte han få droppet i tid innan förlossningen så var det högst troligt att dom då behöll oss på BB så att dom kunde kontrolera bebisen så den inte hade blivit smittad. Det är mitt andra barn så mitt föra gick snabbt med så....det lutar mot att vi nog måste stanna av den anledningen med. Sen har jag dåliga blodvärden så det ska jag nog också stanna för säger min BM.

Vi har planerat att födda på ett sjukhus där det näst intill är garanterat att pappan får stanna med. Det är hans första barn och han svär på att han tänker inte gå ifrån oss om vi blir dåliga då sitter han utanför dörren på en stol hihihih

• Mammisopappis

Det är nog rätt skönt att va på BB några dagar efter förlossningen och känna att där är personal som är uppmärksamma om det skulle komma några tecken på infektion hos de små bebisarna.

Men det får man hålla koll på hemma sen med ju så....

Vi ska få en bebis 24 april 2008
Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten