Inlägg från: gumsemumsan |Visa alla inlägg
  • gumsemumsan

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hej, har fått reda på att jag har GBS-urinvägsinfektion och fick Kåvepenin för det. Men min undran, ni andra - har ni haft GBS i alla era graviditeter? Jag väntar mitt femte barn och det är första gången jag fått GBS i urinet. Börjar tänka så konstiga tankar, typ att sambon varit otrogen och gett mig det på så vis... Usch vad störd man kan bli.

• gumsemumsan

only Gizmo skrev 2008-02-20 22:18:20 följande:

jag hade inte gbs vad jag tror med mitt första barn, hade varjefall inga problem då.du ska inte gå å tänka att din man varit otrogen, man har det aktivt i bland å passivt i bland sen har man det i tarmfloran normalt och som några skrivir tidigare även på huden.du kan ju även haft det tidigare fast du inte vetat om det.
    Ok, det hade jag missat det där med aktivt oh passivt. SÅ det kan bero på att bakterien bara "kände" för att aktiveras nu.. Himla knepigt egentligen.
  • gumsemumsan
    Pinkie skrev 2008-02-21 07:01:32 följande:
    Jag väntar mitt 3:e barn och hade GBS förra gravven också, men inte i den första... GBS är vanligare bland vårdpersonal och jag är sjuksköterska och undrar såklart om jag smittats mellan barn 1 och 2 på jobbet trots att jag knappt jobbat då... Tror dock inte du behöver oroa dig för vad mannen gjort! Det verkar kunna ploppa upp när som helst. Jag har frågat om man inte borde hålla sig från att ha sex under gravven, men alla jag frågat har sagt att det inte finns några belägg för detta!!
    Hm, men ändå är GBS sexuellt överförbart mellan kvinna och man?? Känns lite som att de inte vet riktigt utan gissar... Ska fråga min BM om det idag! Vill ju våga ha färdknäpp ju.
Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten