• Ninni82

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Hejsan.
    Jag fick veta för 1 vecka sen att jag hadde GBS. Jag blev panikslagen och bara ville gråta. Barnmoskan gorde en ny odling på mig och tog ett urinprov för att kolla så jag inte hadde det i urinet. Nu på morgonen ringde hon och sa att det hadde jag! så jag måste äta penselin. Jag har tydligen haft detta enda sen jag föddes och jag vet inte om min mamma har smittat mig eller om jag bara har det. Jag har haft gröna flytningar ändas sen jag vara i vecka 7 så jag trodde att jag hadde svamp och köpt reseptfria svampmedel. Dett har ju inte hjälpt så då tyckte barnmoskan att vi skulle kolla en exa gång. Är inte kul als men hon säger att det inte ska vra nån fara och att man får ligga med antibiåtikadråpp under förlosningen för att inte smitta barnet.
    DEtta är min första graviditet och jag är nu i vecka 35+6 så jag har inte haft missfall eller svårigheter att bli gravid.

• Ninni82

Enligt min barnmoska så smittar inte GBS via luften. Min sambo kan inte bli smittat av mig. På mig så tog dom en odling från livmodertappen för att kunna upptäka det. Nu har jag fått penselin för det visar sig att jag har det i urinet. Jag tror inte heller det smittar via hanhygien. Jag är nog född med det och det är svårt att veta vart man fått det i från.

• Ninni82

Blir nu väldigt förvirrad när min barnmoska säger att det smittar inte seksuelt för det är ingen skönsjukdom. Konstigt att det kan vara så olika vad alla säger. funderar på att ringa upp till förlosningen och kolla med dom.

• Ninni82

I dag ska jag lämna urinprov efter att ha ätit pencelin i en vecka. Får se om jag fortfarande har kvar GBS. Har pratat med min barnmoska och har fått se min sjornal så jag ska få dropp under förlosningen. Har ju som sakt inte ens 2 veckor kvar till beräknad förlosning.

• Ninni82

I fredas ringde min barnmoska att jag hadde ett recept att hämpta ut på apoteket efter att det fins kvar GBS i mitt urin. Nu måste jag äta ett pencelin som inte als är bra för barnet på grund av att det inte hjälper med andra penceliner. Ska prata med barnmoiskan på måndag att jag vill inte gå över tiden med bäbisen och pencelinet skadar barnet. har beräknad BF på fredag. Hoppas i så fall att dom sätter i gång mig. Börjar bli ganska orolig när man hur som helst får äta farliga penceliner.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten