• vevik

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Fick också reda på att jag har GBS, är i v. 35...fick pc och ska få dropp med ab vid förlossning. Jag blev helt förskräckt när jag läste om GBS - att det inte informeras mer om det är konstigt. Fick reda på att jag har det av en slump! Åkte in med blödning till KS och när de då tog alla proverna såg de det. Känns skönt att de upptäcktes men vad händer med dem som man inte upptäcker det på?

Fick i samma veva också en massa sammandragningar så jag fick Bricanyl men det är inte kul! jag blev helt spattig och kunde inte slappna av alls, vet inte vad som är värst!

• vevik

Leos Mamma 05 skrev 2008-03-02 11:48:28 följande:

Nu är jag helt öm i underlivet o det kliar massor Kan det vara svamp som jag har fått eftersom jag äter kåvepenin? Eller är det nåt annat som har med GBS:en att göra?Svamp är väl inte farligt?
    Jag fick också så efter min kur av kåvepenin, det försvann av sig självt efter några dagar (tvättar mig bara med ljummet vatten dock - INGEN tvål). Trodde att det var svamp och tänkte köpa test på apoteket men sen försvann det så... Klia inte och tvätta med vatten en gång per dag och går det inte över - köp ett test eller testa dig hos bm. Lycka till!
Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten