Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Hoppas det är okej att jag slänger in lite funderingar. Har varit i helgen på extra koll på förlossningen då jag haft så ont nere i ryggen, mensvärk och mer sammandragning. Fick lämna urinprov men hade såklart nykissat så provsvaret som min MVC läkare fick idag var att det fanns föroringenar men att det inte gick att säga vad. Lämnade ett nytt prov idag när jag var på VC men hade såklart kissat innan jag kom dit så jag trodde det räckte med det dom skickat i Lördags. Den sticka dom tog idag visade på lite protein och för högt PH värdevilket kunde tyda på uvi men iom att jag kissat hemma så tätt inpå så kunde dom inte tyda provet. Ska in med morgonurin i morgonbitti som dom ska kolla upp. Först med sticka där och visar det inget mer än idag så ska det skickas på labb. Nu till min fundering, om dom som jag hoppas skickar iväg det ser dom då om det visar GBS eller måste min läkare ha skrivit att dom ska leta efter det specifikt också? Tänkte mest om dom på labbet bara letar efter vanliga Uvi bakterier eller om dom tittar efter allt?