Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Jag undrar om det endast efter förlossningen man kan få reda på om barnet har blivit smittat ? jag fick reda på att jag har det idag .. är i vecka 37 (36+1) är nu deppig och nere..
Jag undrar om det endast efter förlossningen man kan få reda på om barnet har blivit smittat ? jag fick reda på att jag har det idag .. är i vecka 37 (36+1) är nu deppig och nere..
Tack så hemskt mycket för era svar..Det är så konstigt för i kring v 32 fick jag sammandragningar och las in på sjukhus , dom stoppade värkarna o så.. de gjorde massa odlinga,tog blodprover men jag hade ingen UVI eller annat endast en mini infektion som visade sig i blodet men de kunde lika gärna vara en förkylningsinfektion så sa läkaren .. Min Bm tog ett urinprov förra veckan för att kolla så ringde hon idag och sa att jag har GBS..
finns det olika varianter utav GBS ? mitt kom fram via urinet.. vad betyder det då? Frågan kanske är dum men men..
Jag slits sönder i tusen bitar.. jag förstår verkligen inte för 4 veckor sedan fick jag sammandragningar och fick åka in och så fick jag vara kvar i 3 dagar . De tog: urinprov, prov på livmodertappen, blodprov, och odlingar gjorde dom också men det visade ingenting . har jag då fått GBS efter min vistelse på sjukhuset ? hur länge kan jag ha haft det eftersom det syntes på urinet? jag har bara 3 veckor kvar till BF
ska tilläga att jag fick ta en kur med selexid då iaf fastän det inte visade någon infektion ..
Pearl74: Vad bra att allt ordnade sig till slut.. Det måste verkligen vara jätte jobbigt när ens barn är sjuk.. Jag undrar vart din dotter smittad fastän du fick Antibiotka droppar ?
Pearl74: Oj, vilken otur du och din dotter haft .. Men som tur var så är ni bägge friska nu och det är det viktigaste.. Du får vara på din BM ganska mycket så att ni verkligen kontrollerar urinet och gör odlingar och så.. Hoppas det går bättre med denna bebisen och att ni slipper bli sjuka.. Lycka till!