Inlägg från: skrutthumlan2 |Visa alla inlägg
  • skrutthumlan2

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Tänkte höra om det är ngn här som hade/har gbs och som vet hur ofta man bör testa sig? Fick sent missfall i höstas och efteråt upptäckte de att jag hade gbs på livmodertappen. Sen när jag var gravid i vecka 6 kollade de igen och då hade jag inte gbs på tappen. Har även gjort en urinodling som var neg i vecka 12. Nu har jag fått ont i underlivet (svårt att förklara hur) och är såklart orolig. Hur ofta bör man testa för gbs? räcker det med urinodling nu eller?
    hoppas ngn vet!

• skrutthumlan2

kikar in här ibland o läser vad ni skriver.
    fick just reda på att min cervixodling var positiv för GBS, men min gynekolog tycker inte att man ska behandla förrän man får symtom som sammandragningar....vad säger ni andra om detta? hur har ni blivit behandlade?

• skrutthumlan2

är det farligare om man har gbs i urinen och på cervix än bara på cervix? fattar inte ens varför de tog cervixprov på mig om de ändå inte tänker behandla! usch va jag känner mig orolig! har ett sent missfall i bagaget också!

full av förhoppning- håller tummarna för att Elias får bo kvar i din mage ett tag till!

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten