• raskan

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

Har ätit min 3:e kur å känner på mig att jag har det kvar....
    Har haft sd sen v 13 å min slemmis började lossna i v 27...

Har inte heller tagit något prov på tappen då jag har det i urinet...

• raskan
    luckysun skrev 2008-01-07 10:37:05 följande:
    Nu har jag gjort cervixodling. Läkaren tog en lång tops (som man har när man gör rent öronen) och tittade lite i på livmodern som hon sa såg normal ut. Hon tog även ACO:s Glidslem. Tror ni jag kommer råka illa ut nu?Hoppas livmoderhalsen inte retades nu bara...
    Det är nog ingen fara ska du se!!! Förstår dock om du är orolig
  • raskan
    Jag ska lämna en ny odling denna vecka sen blir det väl en 4:e kur för mig
  • raskan
    kvinna 86 skrev 2008-01-09 21:16:13 följande:
    halkade in på en änglasida :( borde inte läst men gjorde det iaf.. hatar gbs!!!!!! är det någon som fått behandling strax innan förlossningen i förebyggande syfte? vill ha det menär rätt säkerpå att bm kommer säga nej....... önskar att jag kunde ta medicin varje dag men det går ju inte.... hur stor risk är det att barnet blir smittat? ganskaliten va?
    Risken är liten!!!!
  • raskan
    kvinna 86 skrev 2008-01-09 21:27:51 följande:
    okej skönt!!! är det någon som vet hur de ändå kan bli smittade i magen trots hinnor o slempropp? och om nån vet; är det bara risk för barnet om man själv har gbs aktivt? alltså försvinner risken för bebisen om man inte har nån akriv infektion? hur ser era bm på det hä med gbs?min vet knappt vad det är och säger att det aldrig är farligt
    Min bm tar väl inte detta så super allvraligt fast tillräckligt allvarligt för att kolla min urin regelbundet å sätta in antibiotika.
  • raskan
    Jag har fått kåvepenin,selexid å kåvepenin igen...
  • raskan
    Ja men så är det här me att dom behandlar bara om man har symptom... Jag har haft mkt sammandragningar sen v 13
  • raskan
    Ang sd!!! Sd är ingen fara så länge som inte gör ont gör dom ont är det värkar å värkar ska man koll upp om man får tidigt!!!
    Man ska inte heller ha för många sd per dag då det kan påverka tappen!!!
  • raskan

Jag ska ju snittas å även fast risken att smitta barnet vid snitt är minimal så är jag ändå orolig... Blir ju iallafall inge dropp för mig!!!

• raskan
    Nu har jag lämnat ett urinprov så vi får väl se om det visar att jag fortfarande har skiten kvar??
    Blir väl en 4:e kur
Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten