Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Så har de sagt till mig i alla fall.
Jag är mer orolig nu, att bebis ska dö i magen.
Jag tänker inte heller läsa den där länken. Oroar mig bara ännu mera då. Klarar inte att läsa sånt.
Min mamma jobbar på BB o hon säger att det är ca 3 av 5 som har GBS. Det är jättevanligt! Men det är väldigt ovanligt att barnet får det sen!
Är det nån som vet hur vanligt eller ovanligt det är att det verkligen händer nåt när man har GBS? Både under graviditeten o när bebisen är född?
Hur vet man att de insjuknar senare då? När det har gått ett par dagar efter förlossningen, eller precis efter? Vad är det som de o man själv ska hålla koll på? På vilket sätt kan de bli sjuka?
Ok. Får väl prata med dem sen på BB..jag är nu såå himla orolig!! Kan inte släppa detta! Är såå orolig att det ska ske nåt nu i magen eller när bebis är född.
Hur är det egentligen med antibiotika under förlossningen? Jag ska göra planerat snitt o en barnmorska som jag pratade med sa att jag inte behöver nån antibiotika då eftersom det bara smittar barnet vid en vaginal förlossning. Men så pratade jag med en annan barnmorska o hon sa att man ska få det trots att det är en snitt förlossning. Vad stämmer egentligen?
Vad är det för skillnad på att ha gbs i urinen eller nån annanstans? Är nåt farligare än det andra?