lia79 skrev 2008-01-05 08:48:03 följande:
Hej! För 1 v sen fick jag veta att jag oxå har GBS tycker att jag har fått väldigt dålig information om detta har ätit selexid slutade idag men igår när de tog urinprov så visade det fortfarande att jag hade bakterier så de ska skicka urinet på odling. Men ska jag inte äta antibiotika på 7 dagar nu?? Fattar inget är så himla rädd att det ska gå över till barnet om GBS inte har försvunnit fast jag har fått behandling. Läste oxå att barnet kan dö i magen om man har GBS om det är så farligt varför sätter dom inte igång mig är ändå i v 36 är så himla orolig nu usch
Oj så snabbt du fick behandling.... jag var tvungen att äta färdigt min kur och vänta 10 dagar innan jag lämnade nytt urinprov.... sen tog det 3 dagar att få svar på och sen fick jag ny penicillinkur och sen samma sak igen... vänta 11 dagar denna gång för BM är sjuk... lämna nytt urinprov... vänta några dagar på svar etc..... Och jag känner att det är kvar för det svider fortfarande när jag kissar

Är så jävla trött på detta!!!!
jesslin skrev 2008-01-05 07:33:04 följande:
Blir lite orolig, bara akollat förgbs en gång, ksa till mvcläkaren på måndag, tror ni jag kan be dem kolla min urin?
Inte om du inte hade GBS
Telus skrev 2008-01-04 21:29:42 följande:
Är det just vid blodgrupp B som det är farligt med streptokocker? Jag är O+ och min sambo och dotter har streptokocker och jag har haft ont i halsen i några dagar nu.
Det är inte samma streptokocker. Det är grupp A du har i halsen och det är grupp B strep du har i slidan.
msmalin skrev 2008-01-04 21:23:44 följande:
min bm har oxå mer koll denna gång därför vi vet om att jag har gbs redan nu o hon sa att jag ska lämna fler urinprov senare i graviditeten.. men jag har redan ställt in mig på att det förmodligen blir bb även denna gång för övervakning.. förra graviditetn visste min bm om det i maj (jag födde i aug) men jag visste inte förrän läkaren kom in ganska snart efter förlossningen o talade om det för mig o sa att jag måste stanna på bb
Neeeeeeeeeeeeeej hamnar man automatiskt på BB om man har GBS????? FAAAAAAAN jag ville verkligen till patienthotellet denna gången