Inlägg från: only Gizmo |Visa alla inlägg
  • only Gizmo

Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten

kommer att bli galen om dom inte sätter dropp direkt när jag kommer upp på förlossningen.
    dubbelkollade i dag med bm att det stod i min jornal och det stod med fet stil.
    skulle nog reagera som skrinda skriver att säga så, för det skulle ju vara tjänstefel.och när man blir stressad och orolig för att nått ska gå snett med barnet så är det lindrigt

• only Gizmo

vad är keine anung för nått??

• only Gizmo

varför ska man inte äta samma anb inom ett halvår?? eller missuppfattade jag det?

• only Gizmo

det finns riktlinjer som bestämmer om man ska ha ab vid fl eller inte.
    gå in på socialstyrelsens hemsida och sök på gbs så får nu upp en helt ny remiss där det står om ni är berättigade eller ej sen är det bara å ta med till era bm som ni borde byta ut, hade själv en sån där idiot till bm först och nu har jag en som hjälper mig med allt och tar reda på saker om hon ej vet själv.

• only Gizmo

fick provsvaret i dag på cevrixodlingen det va pos på gbs, men läkaren va inte där så jag kunde inte få nått utskrivet förrens på onsdag.

• only Gizmo

kvina 86: byt bm fort! till en som vet vad hon pratar om.
    är man en gång bärare av gbs så har man det alltid....
    va det under den här graviditeten som du visade pos på gbs?
    alla som en gång haft gbs ska ha ab.

• only Gizmo

missr:

Har du fått penicillin??
    det som händer nu är att du äter den kur du fått, och ca 14 dagar efter den gör du en ny odling som visar om du fått bort bakterierna i urinet, om inte så blir det en till kur.

det man kan tänka på är att ta det lite lugnare eftersom du har mycket sammandragningar, och blivit sjukskriven pga dom.

det här med badhus har det skrib´vits om här inne tidigare men jag kommer inte riktigt i håg argumenten för och emot, nån annan kanske kan svara på det?? har för mig att det va nått att man får lättare uvi om man går och simmar.

det är sexuellt överförbart så din man har troligtvis också gbs, men jag har inte fått svar av någon läkare på den frågan det enda dom säger när man frågar är att vi behandlar inte sambon.

• only Gizmo

fick penicillin utskrivet i dag fast det va på cevrix jag hade gjort odlingen.( privat motagning)
    men det är så konstigt att den läkaren skrev ut utan att ens fråga vad jag hade för symtom. och på sjukhuset så vägrar dom skriva ut fast man säger att man har sumtom....

• only Gizmo

jag hade inte gbs vad jag tror med mitt första barn, hade varjefall inga problem då.
    du ska inte gå å tänka att din man varit otrogen, man har det aktivt i bland å passivt i bland sen har man det i tarmfloran normalt och som några skrivir tidigare även på huden.
    du kan ju även haft det tidigare fast du inte vetat om det.

• only Gizmo

bobbenn : lämna ett prov i morgon redan för det kan ta upp till en vecka innan man får svaret, så du har chans å få dropp vis förlossningen.

Svar på tråden Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten