Nähäeee de menar du inte? MÅSTE man motionera sina hundar?? De visste inte jag *ironi*... Fan jag trodde bara dom skulle ligga i soffan å lata sig.... Jäkla korkad kommentar - ursäkta jag vänder taggarna utåt.
Nu e de så här. Maken har en blandis jycke på 8½år, blandras mellan rottis, pyrenee å irl varghund. Kastrerad å väger lite drygt över 60kg.
Pga av hans storlek å blandning så har han problem med sina leder - vilket gör att han inte har kunnat motioneras i den utsträckning att han har gått ner i vikt tillsammans med ett bra å balanserat foder anpassat till hans motion å vikt.
Nu har vi äntligen fått tag i en bra medicin som gör att man har kunnat börja motionera honom mer + att vi åker å simmar med honom 1-2ggr i veckan.
Men de händer inte så mkt mer på fronten att gå ner i vikt - å det är ett måste om han ska orka leva ett eller ett par år till. Skulle de va så fel då av oss att börja titta på andra foder med mindre fett i??
Imox skrev 2007-12-05 11:37:41 följande:
annat viktigt att tänka på o inte bara byta foder är att motionera hunden mer än innan är ju där problemet oftast ligger o inte imaten tyvärr..vad är det för hund?