• Ia 70

Ni med Emmaljunga Cerox 360

Ni med Emmaljunga Cerox 360

Vi funderar på att köpa en sådan vagn (begagnad), har en City Cross, men vill ha svängbara hjul istället och har snubblat över ett erbjudande....

Är Ni nöjda med vagnen?

Fördelar/Nackdelar?
  • Svar på tråden Ni med Emmaljunga Cerox 360
  • Lenchen77

Vi är jättenöjda!
    + smidig att köra!!
    bra plats under
    kan flippa över styret samt höja och sänka det
    låsbara framhjul vid grus eller snö

- ganska stor hopvikt
    ett framhjul har trillat av en gång, muttern lossnade, men
    har vi köpt en skiftnyckel och har alltid i sidofickan till
    vagnen!!

Vi rekommenderar den verkligen!

• tvåan i april

Också jätte nöjda!

Lättkörd

snygg

rymmlig

Har också tappat ena framhjulet och fick låna ett chassi av babyland medans mitt fixades på el fabriken....och efter ett tag tappade jag hjulet på låne chassit också!!

Dom var jätte förvånade när jag ringde och sa det för det har aldrig hänt i den butiken....men här finns ju fler som råkat ut för det ser jag

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • Ia 70

Det där med att hjulet lossnat hos er båda är ju inget vidare

• tvåan i april

Nej men dom påstår att det inte är ett  vanligt fel och aldrig varit med om det. Sa till mig att det måste varit fel vid tillvärkningen och att dom var tillvärkade samtidigt...men man börjar ju undra!

• Stella 79

Jag funderar också starkt på den vagnen! Det som talar för är de svängbara hjulen, vikten och storleken jämfört med andra vagnar, svängbart styre, "tippbar" sufflett och att varukorgen sitter relativt högt upp. Och att den är snygg såklart!

Det som talar mot är att den känns lite instabil. Sen var bromsarna trasiga på vagnen i butiken, vilket inte är direkt bra reklam. Har ni med cerox 360 haft bromsproblem? Hon i butiken sa att det bara är handbroms, ingen fotbroms. Stämmer det verkligen?

• tvåan i april

Nej jag har inte haft några problem med bromsarna och det stämmer att det bara finns handbroms, vilket jag tycker är super bra eftersom att jag har en ståbräda också så hade det varit svårt att komma åt bromsen....

• TLarsson

Vi va o hämtade våran 360 igår!Tror verkligen vi kommer bli nöjda! På våran är det både fotbroms och handbroms. Fruktansvärt lättkörd är den och det var mycket det som vi gick efter plus att den går in i bilen fast vi har mittgaller bak. Nu längtar jag bara efter att bebisen ska komma ut så man får ut o köra med vagnen på riktigt!

Lycka till med vagnköpet!

Svar på tråden Ni med Emmaljunga Cerox 360