Ni med Emmaljunga Cerox 360
Vi funderar på att köpa en sådan vagn (begagnad), har en City Cross, men vill ha svängbara hjul istället och har snubblat över ett erbjudande....
Är Ni nöjda med vagnen?
Fördelar/Nackdelar?
BÅDE fotbroms och handbroms? Är du alldeles alldeles säker? Isåfall beställer jag en direkt!! =)
(På den trasiga vagnen såg det ut som att det också var en fotbroms men även den var ju kaputt och säljaren sa "bara handbroms").
Är handbromsen förresten krånglig? Tänkte ifall nån annan ska köra vagnen och inte förstår sig på och har sönder bromsen bara därför?
Jag ar nojd MEN fick vagnen forst da dottern var narmare 11 manader. Innan dess bars hon i sjal sa har inget att jamnfora med. Tyckte den var lattkord och ar nojd pa det hela men det dumma var att den holl EN vecka, sen ramla ena framhjulet av.
Eftersom vi bor i spanien fick vi be dem skicka reservdelar fran sverige och dom kom NU. En manad senare. *suck* Vi var dock i sverige nyligen och fick da lite delar dar men sag att det INTE ingick den strl pa nyckeln man behover sa den fick man leta fram ocksa. Det ar namligen inte standard strl pa den nyckeln sa kan vara lite svar att fa fram. Har i spanien fanns den inte alls nar vi sokte men som tur var fiskade vi som sagt upp en i sverige.
Sa imorgon monteras min vagn ihop igen och jag langtar. Skall bli kul att kora vara rundor igen.
Iaf, kort sagt sa ar jag nojd - nar hjulen val sitter pa. Hehe.
Kan tillagga att det var en lasmutter pa ena framhjulet som lossnade och vi fick bara delarna samt en liten manual som beskriver hur man gor - da det varken finns verkstad eller sa har som har emmaljungas vagnar. Nyckeln ingick som sagt heller ej sa skall man pula sjalv ar det bra att leta ratt pa den storleken nagonstans med.
Annu fler inlagg fran mej. Sag att ni skrev det ang fotbroms nu. Jag trodde det var en fotbroms med men den halls inte last om man inte laser med handbromsen. Sa fort man trycker vagnen frammat sa lases den upp automatiskt om man inte handbromsat den forst.
Tror den delen som ser ut som fotbroms alltsa aktiveras forst nar man pillar med bromsen pa handtaget.
Hm... Så om du låser fotbromsen är vagnen låst? Tills dess du rör vagnen? Om du står i en backe, är vagnen bromsad eller inte bromsad då??
Det där med hjulen lät ju mindre kul. Har hört andra som haft trassel just med EL-däck men nånstans känner jag att fördelarna överväger risken att få dåliga däck... Fast extra krångligt om man bor utomlands, förstår jag!
Hade jag varit i sverige hade det ju varit busenkelt men nu blev det ju lite omstandigt. Imorgon skall vi dock aterintroducera vagnen. =) Ser fram emot det.
Jag vet inte hur det ar med den bromsen da jag endast testade det i affaren. Forstod dock att den inte skulle anvandas som fotbroms och darav har jag inte testat det hemma sen. Hade heller inte litat pa det for det var inte mkt tryck som behovdes for att den skulle flangas upp i olast lage igen. Handbromsen kanns da mkt tryggare.
Man skall dock tanka pa att inte dra i picken for mkt eller lata den 'slas' tillbaka utan vara lite mer forsiktig. Jag var jatteskeptisk mot handbroms tidigare men under min vecka som jag hade igang min vagn vande jag mej snabbt och tyckte det funkade fint. =)
Vad kostar en sådan här vagn, verkar ju jättebra!
DEt är inte fotbroms på denna skitvagnen (ursäkta mig)
DEt är handbroms och det ser ut som om det är fotbroms men den ska man inte trampa på står det, det är bara till för nåt med handbromsen, så tror inte att det går att låsa med den.
Jag är ännu en kund som tappat framhjulet och de sa att de aldrig hört talas om problemet så nu blir jag skitsur verkligen när jag ser att flera stycken har tappat framhjulet, med låsmuttern.
Till saken hör att jag bar min ena son på ryggen och höll på att promenera i utförsbacke och då ramlade hela däcket lös och vi höll på att ramla över lillebror utför i backen.
Inte en enda förklaring från Emmaljunga, inte en ursäkt inget alls, bara ett nytt chassi trots att vi sa att vi ville häva köpet (vi har haft fyra fel på vagnen på 8mån!!!)
Vi ville inte ens ha skiten kvar den är definitivt inte värd de pengarna och nu har jag bara lust att gå till Plus och berätta om detta. För man säger inte till en kund att det aldrig hänt och bara fixar till om det hänt med flera vagnar av samma slag.
Skulle bra gärna vilja att ni alla som varit med om det ställer upp och skriver dit...less på att höra att Emmaljunga har sådan genuin svensk kvalité. De påstod att jag verkligen hade fått ett måndagsex....men det verkar ju ha funnits en hel del av dem.
Till Susanneha - vi har hittat vagnen för 4299 + lift eller citykorg men på de flesta ställen kostar den strax under 5000.
Vi har mer eller mindre bestämt oss för att vi ska köpa vagnen, trots hjulkrånglet som beskrivs här i tråden. Jag hittar ingen annan vagn som uppfyller de krav jag har så jag hoppas på att mina hjul håller eller att de skärpt till sig på 2008 års modell.
Vi tänkte nog välja citykorg som känns mer "liggvagn" än det gör med liften. Jag vet att många använder liften som åkpåse sen men jag väljer hellre en vanlig åkpåse (för några hundringar) när det sen blir dags. Och så kan man ju sälja citykorgen då man är färdig med den, om man vill...
Ja, många verkar ha stora problem med hjulen, jag hoppas att inte den vagnen vi ska ha ha dessa problem. Säljaren hävdar att de inte haft problem med varken broms, hjul eller vändbart styre. (vi köper begagnat) Har en CC nu, som vi tänkte sälja (men behåller den nog ett ta extra för att se så att den här vagen e ok)