Självhjälp vid urinvägsinfektion????
Jag tror jag blir tokig.
Vad är det för fel på mig, jag får urinvägsinfektion så himla ofta????
Eller ska jag vara ärlig så är jag inte säker på att det är det jag har just nu, men symtomen är samma så det är det säkert. Har man haft ui 50 gånger i sitt liv så känner man ju igen det när man får det igen.
Ibland försvinner det helt plötsligt huxflux utan antibiotika, men jag förstår inte hur det kan bli så. Det är bara när det håller på läääänge som jag går till läkaren för att få antibiotika utskrivet, annars får jag ju för sjutton springa där typ en gång i månaden....
Är det bara jag som har det så??
Eller finns det fler som springer till läkaren i tid och otid för urinvägsinfektioner???
Mina frågor är nu:
1) Vad kan man göra för att UNDVIKA dessa??????????
2) Finns det nåt man kan göra själv för att bota ui utan att behöva ta till antibiotika???
Tranbär har jag hört, och jag har provat det nån gång också och det hjälpte faktiskt... Men just nu har jag inga tranbär hemma så jag tänkte åka och köpa så då undrar jag om det finns nån annan huskur som jag kan köpa ingredienser till????
Jag tycker bara det är så himla jobbigt att springa till läkaren så ofta............ borde finnas nåt man kan göra själv tycker jag??? Nån som vet?