• Linduz

Hajskräck!

Är det fler än jag som har hajskräck?
    Eller jag är fascinerad av dem med samtidigt livrädd.

Jag har svårt att titta på bilder och på naturdokumentärer.
    Jag gillar inte djupt vatten och kan inte spola vatten över ansiktet utan att få skräckbilder framför mig...

Fler än jag?

• Svar på tråden Hajskräck!
  • Skarpa

Jo, jag är också rädd för hajar, samtidigt som jag gärna ser bra gjorda naturfilmer om dem.

Kan nästan få panik i både insjöar och simbassänger för att det känns som att något ska komma och bita mig

• babytjej

en till här,  e livrädd för djupt vatten,men gillar o titta på dom på dokumentärer o så.. om de inte e me i nån skräckfilm

11 dagar kvar...
  • No way

Haha jag med. badar inte ens i sjöar

kan inte se en bild eller en sån på tv utan att skrika i panik..
    haha kan inte ens säga namnet

• Linduz

Det går bra om det inte blir direkta närbilder när de simmar rakt emot kameran... eller om man inte ser något och sedan dyker de bara upp framför kameran... *hjärtstillestånd*

• babytjej

håller me linduz..

men kan inte heller bada i insjöar eller bassängerGenerad

11 dagar kvar...
  • jonnysbrud

joo tck jag med, jag kan inte bada om jag inte ser bottnet i sjön elelr badbassängen, får panik

• Minxy

Men vad jobbigt det låter! Kan ni alltså inte bada i bassänger fastän ni VET att det rimligtvis inte kan vara någon haj där?

Gravid i vecka 29!
  • Ellieott

Jag är rädd för hajar. Det är min mamma som har överfört hennes rädsla...

När hon var 8 år så badade hon i havet på Irland, det var väldigt långgrunt. Hon gick och gick och gick och tänkte att jag slutar gå när jag kommer fram till den där grejen som sticker upp... tillslut började de på stranden skrika och gapa och säga till mormor "shark, shark" (de var inte från irland och hade taskig engelska) men mormor trodde de menade "sharp", alltså att det skulle bli som ett stup så det blev djupt som det ju är ibland när det är långgrunt och sa bara att hon kan simma så det är ingen fara. De på stranden började då klä av sig och springa ut i vattnet och då gick mamma in igen. De fick sedan veta att det var en haj, på ca 2,5 meter som mamma hade varit kanske 1-2 meter ifrån. DÅ blev hon livrädd fast att hon var uppe ur vattnet. Det var tur att hon gick på botten, sa de, för då såg hon inte ut som ett byte. Hade hon simmat hade hon ju liknat en fisk mkt mer. USCH nu får jag rysningar!

• Skarpa
    Minxy skrev 2007-12-06 15:37:50 följande:
    Men vad jobbigt det låter! Kan ni alltså inte bada i bassänger fastän ni VET att det rimligtvis inte kan vara någon haj där?
    Jag kan bada, men jag kan när som helst få panikkänslor som gör att jag måste upp så snabbt som möjligt. Sedan räcker det att jag står på kanten en halvminut för att jag ska kunna bada igen.
  • Minxy
    Skarpa skrev 2007-12-06 15:40:19 följande:
    Jag kan bada, men jag kan när som helst få panikkänslor som gör att jag måste upp så snabbt som möjligt. Sedan räcker det att jag står på kanten en halvminut för att jag ska kunna bada igen.
    Hmmm....vad jobbigt
    Gravid i vecka 29!
Svar på tråden Hajskräck!