Inlägg från: lata kocken Johanna |Visa alla inlägg
  • lata kocken Johanna

Kastruller

på en induktionsspis behöver man kastruller och pannor som är magnetiska (enkelt att kolla med en vanlig kylskåpsmagnet) eftersom värmen bildas i kärlet via induktion (hmm enklast är väl att beskriva det som magnetism)

själv gillar jag kastruller och pannor som har dubbel botten och håller värmen bra... funkar till alla spisar eftersom de inte slår sej och så som tunnare kastruller kan göra

maggi 74
    grillpanna har jag sett på Ikea - men det är en teflonvariant då....
    sen har hackman en panny men den funkar inte på induktionsspis (men det var väl inte en sån du hade...)

• lata kocken Johanna

kan tipsa om Ikeas 365+ kastruller

de brukar få väldigt bra i tester och tillverkades (tilverkas fortfarande?) i samma fabrik som tillverkar prestigemärken (och de håller samma kvalité som dom)

sen tycker jag att alla ska investera i en riktigt bra gjutjärnskastrull - de är oslagbara för alla som har det minsta problem med järnvärdet

• lata kocken Johanna

glömde ju teflonfrågan

ska du köpa teflonstekpanna så satsa på ngn med titanbeläggning (typ hackmanns Panny - det finns billigare oxå) de håller så otroligt mycket bättre och vad som helst släpper från dom

men diska som vanligt alltig bara med borste eller mjuka sidan på svampen - en repig teflonpanna går inte att få bra igen

Svar på tråden Kastruller