• Tingeli

hjälp att få bort söt sug!!!!!!!!

Nää, nu vill jag ha råd från er här!
    har ni tips på hur man får bort sötsug?Jag måste ha nåt sött varje dag! och d e inte i små mänder!
    Jag vill ju så gärna börja äta rätt! visst äter jag en allsidig kost men det e ju alltid massor där till! HJÄLP MIG!!!!!!! snälla!

• Svar på tråden hjälp att få bort söt sug!!!!!!!!
  • mymmlan

Läste på en sådan burk idag, där stod att man aldrig ska äta dem om man är gravid eller ammar utan att först ha rådgjort med läkare, gäller det även för dem från hälsokost? Har bara läst på dem i mataffärer.....

• Ace

Morötter tycker jag är bra!
    Vindruvor...
    Å citrusfrukter
    En kopp te brukar dämpa sötsuget också...

• Mamma Mia

Nä, nu måste jag också köpa kromtabletter, för jag har precis klämt i mig en stoooor påse karameller... :-O Jag är en gottegris i ordets största bemärkelse, och det är den egenskapen som fördärvar min post-förlossning-bantning!!! Tack för tipset!

• 76an

Jag undrar som Mymmlan gör........kan man äta sådant om man planerar barn eller är gravid????

• Mina

Jag är inte särskilt hemma på det här med dieter, men det lär finnas något som heter "glykemiskt index" eller något i den stilen och som går ut på att hela tiden hålla en jämn sockerhalt. Det skall göra att man inte har ett lika stort sug efter sötsaker och blir piggare, smalare, friskare och en bättre människa eller nått'. Eller så kan man göra som en kompis till mig. Hon håller oxå jäm sockehalt, genom att höja den rejält på morgonen och sedan hålla den jämnt hög resten av dagen...

• pluttan

Mitt tips är en jättegod smoothie, t ex:
    2 dl vaniljyoghurt
    1 dl apelsin juice
    1 banan
    Blanda med mixer och tillsätt isbitar. Jättejättegott!!

Eller fruktsallad med diverse frukter, lite nötter och vanlijyoghurt över! Mums! Eller varför inte min favorit: färsk ananas eller mango! Mycket godare än godis!!!!!!! Suget släpper och du känner dig fräsch och nöjd!! Garanterat!! (Så här har jag lyckats vara utan godis i fyra år!!)

Men tänk på att ofta är man godissugen för att man är hungrig, så ät ordentligt, ta sedan en söt frukt efteråt!!

• A S K

Jag hatar sötsug, har det nästa jämt...!

Borsta tänderna när ni blir sugna på sötsaker, om ni ändå tar en godis då så smakar den inte så bra.....!
    Funkar på mig för det mesta! Lycka till!
    Kram
    //A

• Kakmonstret

Mina, din kompis har de bästa ideer. Jag gillar den skarpt ;)!!!!

• msblaise

mycket mjölkprodukter då?typ fruktyoghurtar,yalla...en suverän yoghurt som jag har börjat älska är danio..körsbär e min favvo,men det finns andra jättegoda smaker oxå..precis som godis!
    (ganska små förpackningar...mmmm)

Svar på tråden hjälp att få bort söt sug!!!!!!!!