• ModerBlå

Förkyld & nackspärr vad fasen tar jag mig till?

jaha...igår vaknade man upp med förkylning på morgonen...och vid frukostbordet så knixade jag till med nacken. NACKSPÄRR aaaaaaaaaaaa så himla ont och besvärande....inte kan man vara hemma från jobbet heller när man precis öppnat egen affär...

Hjälp mig med dina bästa tips!

Tack!

• Svar på tråden Förkyld & nackspärr vad fasen tar jag mig till?
  • Anel85

ojoj håll nacken varm HELA tiden! Det är viktigt och så fort du kan så sitt ner och vila, gärna huvudet mot väggen eller nått så du vilar nacken ordentligt. Sen Ipren eller vad du nu har för värktabletter!
    Lycka till! vet hur ont det gör!

Vi ska få en flicka! ♥
  • ModerBlå

Hej

Jag upplever det som att jag får ondare efter jag har värmt nacken med tex varm handuk eller så....Inte först då är det helt underbart....men efter någon timme stelnar nacken än värrre...

Jag har starka värktabletter sen förut o dom hjälper väl lite grann iallafall.

Men tack snälla för dina råd!

Anel85 skrev 2007-12-07 18:18:51 följande:
    ojoj håll nacken varm HELA tiden! Det är viktigt och så fort du kan så sitt ner och vila, gärna huvudet mot väggen eller nått så du vilar nacken ordentligt. Sen Ipren eller vad du nu har för värktabletter!Lycka till! vet hur ont det gör!
  • emet

liniment kan hjälpa. sambon fick en kraftig nackspärr och värktabletter han äter 2 alvedon och 2 ibumetin och sen voltaren gel. Naprapat är verkligen att rekomendera.

• ModerBlå

Naprapat? jaha...har fått för mig att man inte ska gå till något sådant när man är förkyld...men kanske jag har fel

aaaaaaaa skulle göra vad som helst för att slippa detta

Tack för din hjälp!

emet skrev 2007-12-07 18:26:39 följande:
    liniment kan hjälpa. sambon fick en kraftig nackspärr och värktabletter han äter 2 alvedon och 2 ibumetin och sen voltaren gel. Naprapat är verkligen att rekomendera.
  • emet

Ja altså usch nu blir jag osäker man ska inte få massage när man är förkyld men går du till en bra naprapat ( ring gärna och kolla med sjukrådgivningen eller vc först) så ska han/hon veta vad den gör, altså om den inte tycker att den kan hjälpa dig så bör den säga det istaället men kontakta rådgivning först tror jag

• LaFontaine

Första dagen ska nacken kylas, andra dagen ska den värmas säger min kiropraktor. Sen jag började följa hans råd har nackspärren både blivit kortare och mindre smärtsamma.

Annars kan man inte göra annat än krypa upp i soffan med något riktigt gott att både äta och dricka. Det är synd om dig nu så det är dags att unna sig

Svar på tråden Förkyld & nackspärr vad fasen tar jag mig till?