• evinrude

Svagt plus? Clearblue

Har försökt söka igenom familjeliv på gamla svar, men måste ställa frågan igen. Har testat med Clearblue och fått ett svagt plus, men nästan bara som ett skuggstreck. Kan det dyka upp utan att deet är positivt? Är nga dagar innan BIM.

• Svar på tråden Svagt plus? Clearblue
  • Jenka73

Tycker att du ska göra ett nytt om några dagar.

• lurksmulan

Jag fick ett svagt plus med cb. Testade igen senare samma dag (för att sambon skulle få avgöra). Fortfarande svaaaagt.
    Så jag gick ner till vc dagen efter och lämnade ett test. Då fick jag ett rakt "ja".
    Det kan ju vara ett alternativ.

• Neta

Jag fick ett svagt + med cb 3 dagar innan bim. Testade igen på bim för att få det hela bekräftat (det borde ju bli starkare då) men icke, det gick inte att ana någon + hur mycket man än tittade på det...2 dagar senare kom mensen....

Men som sagt, hoppas det är ett + för din del....

• evinrude

Tack för många peppande svar!
    Idag har jag testat igen. Skuggplusset har blivit ett svagt plus men med ett tydligt streck! Vågar inte tro på något, ska testa igen efter helgen och se vad det blir. kanske det är på väg åt rätt håll.

• Vitsippa

Det låter ju onekligen bra! Vi håller tummarna!

• evinrude

Igår testade jag igen (ej morgonurinet) och fick plus igen. Fortfarande inte starkt men starkare. Och jag säger - det måste vara något som boat in sig i min mage! tre test med olika grader av svaga plus borde väl inte ljuga? Ska ringa mvc imorgon, och höra vad de tror. Hoppas hoppas, och hoppas såklart att det vill vara kvar därinne. Men otroooligt glad om jag lyckats bli gravid efter x antal år utan skydd och ett antal seriösa försök!

• Vitsippa

Jag tror nog att du är gravid! Grattis!

• evinrude

Tack tack!! Jag tror och hoppas det oxå.

• hellena

Evinrude:
    Det var lika dant för mig, testade 3 dagar innan BIM = världens svagaste plus, testade på Bim dagen ett svagt plus. testade 1 vecka efter BIM ett stark plus och är nu i vecka 7-8=)
    Tror jag kan viska ett GRATIS till dig=0)

• evinrude

hellena:
    Härligt att höra! Grattis till dig med!! Har du börjat få några symtom?

• Baloo

Usch e lite nervis jag med, Jag har bestämt att jag ska hålla mig tills på fredag. Jag har en cykel på mellan 32 o 35 dagar vilket gör att om mensen inte dykt upp på fredag o jag testar så är jag på BIM +9 till BIM +12. Det borde visa plus då. Jag hoppas. Tänk om min kropp muppar sig. Känner mig itne jätte öm i brösten. har molvärk i magen, till o från.

• evinrude

Baloo: Det innebär ju att du redan är massa dagar över BIM! Jag är alldeles för nyfiken av mig, skulle inte kunna hålla mig. Hade nog testat nu om jag var du.

• hellena

Evinrude:
    Jag fick redan en vecka innan BIM symtom så jag kunde ana att jag var gravid. Mina symtom är: *Ömma bröst (kan ej ligga på mage och sova) bröstvårtorna är ständigt styva och lite röda. * Illamående ( kräkte första gången igår morse, suck) * trött och hungrig oftare. * känns som ständig mensvärk........ men trots allt detta e detta det bästa som hänt mig och min sambo, första försöket inte illa va????=)=)
    Lycka till=) Kramar=)

• evinrude

Hellena:
    Ja det där med att inte kunna sova på mage känner jag igen och det är inte sen jag började få bröst som tonåring som jag känt det! LÄNGESEN!
    Har du skrivit in dig på mvc? Jag undrar liksom vad nästa steg är om man konstaterar att man är gravid...

• Vitsippa

Jag tycker att du ska ringa mvc och be om tid för inskrivning. Tyvärr dröjer det nog till vecka 11 eller så inna du får komma dit.

Så länge tycker jag att du ska köpa en gravid-tidning och fira med lite bakelser eller så!

Svar på tråden Svagt plus? Clearblue