• Jessica1

Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008

Någon fler som väntar på smått? Ska vi följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008
  • challis77

Åh, vad härligt att allt var bra och att ni kan lugna ned er nu!

Om du fick nån ny bild kan du väl lägga ut den i ditt galleri? Jag ska in på mitt stora ul 10/3, ska bli kul att se hur mycket han eller hon har vuxit! Längtar!

Äntligen gravid!
  • Amelie
    snarf skrev 2008-02-25 12:41:19 följande:
    Nyss hemkommen med positiva nyheter.Bebisarna mår bra och var livliga och dom visste ej vart blödningen kom ifrån. Tappen var lång och fin och var inte påverkad alls men dom såg att jag hade rosa/röda flytningar. Hon sa att de kan vara från moderkakan som får sig en spark eller att den växer. Hon berättade även att de var jättevanligt med sånna här små blödningar/flytningar.Läkaren var hur gullig som helst och hon rekomenderade mig att jag skulle hem och vila nu i en vecka tills blödningen avtar. Ska tillbaks om en vecka för eventuell sjukskrivning.Innan läkaren kom så var jag och sambon övertygade om att båda var döda så när vi fick se två fina hjärtan slå och att bebisarna låg sida vid sida och sprattlade började vi båda att stor tjuta. Nu är jag helt slut och ska lägga mig skönt i soffan.Kram
    Skönt att höra, Snarf! Jag pustar också ut för er skull.
    Själv har jag varit och tagit FVP idag, känner mig ganska lugn ändå. Fast jag har för säkerhets skull stannat hemma och jobbar lite hemma idag. För att jag ska kunna vila om jag känner något ovanligt. Vilket egentligen bara lett till att jag är jättelat. Solen skiner ute, men jag vågar inte riktigt gå ut på promenad. Vilket skulle vara jätteskönt!
  • Trixabus

Så himla skönt Snarf, gud vilken vilken härlig känsla!!!!!!! Är så glad för er skull

• Wasabi

Hej alla!

Snarf: usch vilken resa, skönt att det var så bra!!

Idag var jag på NUPP/CUB och för första gången efter allt strul sedan jag blev gravid, så kände jag mig lycklig! Det var ju en bebis därinne, och den lever! WOW...jag hade fått för mig att det skulle vara ett symptomfritt missfall och allt vad jag haft mardrömmar om. Känns som om världens största tegelsten föll av bröstet...fast snart kommer väl lite av oron tillbaka, men nu ska jag bara njuta!! Ja jo...värdena var topp, 1 av 20 000...så nu andas vi bara och är tacksamma!

• Amelie
    Wasabi skrev 2008-02-25 14:02:40 följande:
    Hej alla!Snarf: usch vilken resa, skönt att det var så bra!!Idag var jag på NUPP/CUB och för första gången efter allt strul sedan jag blev gravid, så kände jag mig lycklig! Det var ju en bebis därinne, och den lever! WOW...jag hade fått för mig att det skulle vara ett symptomfritt missfall och allt vad jag haft mardrömmar om. Känns som om världens största tegelsten föll av bröstet...fast snart kommer väl lite av oron tillbaka, men nu ska jag bara njuta!! Ja jo...värdena var topp, 1 av 20 000...så nu andas vi bara och är tacksamma!
    Wasabi: Skönt med bra värden. I vårt landsting finns inte NUPP/CUB-test, så jag har gjort FVP idag. Jag längtar tills svaren kommer och tills mitt rutin-UL den 11/3.

Jag undrar, är det någon som vet hur lång tid det tar innan svaren kommer på FVP?
  • Sara78

Så skönt Snarf att det såg bra ut!!

• Sara78

Wasabi: Skönt att allt såg bra ut även för er!!

• Freja08

Vad skönt för dig att allt såg bra ut Snarf! Jag fick också en blödning (brun flytning typ, ursäkta detaljerna) förra veckan, fick lät panik förstås men det gick över efter 2-3 dagar och jag förstod sedan (efter att ha pratat med både Sjukvårdsupplysningen och MVC) att det förmodligen var en liten kontaktblödning på slemhinnan efter sex - inget farligt. Jag fick också höra att det var vanligt med blödningar under en graviditet och att man i princip bara behövde oroa sig om det blödde så att det "rann längs benen" och man hade kraftigt ont i magen.

Grattis till dig Wasabi till bra resultat också! Jag var också på CUB idag (12+3) och fick 1:7426 (nackspalt 1,86) - vilket de sa var jättebra resultat. Det känns så otroligt skönt nu! Jag har precis firat med en påse lakrits (har rätt mycket lakrits-cravings ). Nu ska jag försöka sluta oroa mig och bara njuta av att vara gravid!

• Wasabi

Tack så mycket alla!!

Jag är också tokig i lakrits, men jag har hört att man max ska äta 50 gram eller så, pga utdrivande effekt?
    Nån som vet mer?

Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008