Present från svärmor, gjorde jag fel?
Min son hade 1 års kalas idag.
jag hade av min pappa önskat mig en bobbycar till honom och visste att vi skulle få en sån.
Svärmor hade jag inte pratat med, dom köper sällan leksaker utan sätter oftast in pengar på deras konton + köper kläder.
Nu hade dom köpt en bil också.
Ingen bobby car utan en "enklare" bil.
när jag öppnade paketet sa jag "ah, vi kanske borde prata lite mer i den här familjen, en liknande sån här har jag ju bett pappa köpa, vilket han också gjort, en bobby car" (med glimten i ögat)
Då svarar svärfar "då får han byta sin, för jag tror inte vi får byta den här, den var nedsatt pris på"
Och jag svarar "fast jag vill nog ha en bobby car, den är ju mer tålig liksom...en klassisk bil så att säga.
svärmor och svärfar "bobbycar??!! vad e det?"
nåja, svärfar går och påpekar hela dagen att den nog inte kommer gå att byta.
jag svarar att, ja men då får han ha 2 bilar då, den här kan han kanske ha hemma hos dom t.ex och vid husvagnen men det var ingen bra ide...
jag hör småpikar hela kvällen om att vi borde byta den vi fick av pappa för dom inte kan lämna tillbaka den...
Till slut får jag nog och säger ja men då gör vi så. vi lämnar tillbaka pappas och behåller er.
Då blev det tvärtomleken, inte skulle jag göra det minsann, jag ville ju ha den, dom får försöka lämna tillbaka den, det kanske går osv...
Var det fel av mig att faktiskt vilja ha en bobbycar istället?
Var jag otrevlig som sa att jag föredrog en bobbycar framför deras? Jag sa att den dom köpt var fin och fräck men att jag hellre ville ha en bobbycar som jag själv hade som barn och som min man säkert också hade (vem har inte haft det liksom)
Känslan jag fick från dom och min man var att jag var dum och jag blev jätteledsen och arg när dom gick...(självkänslan är låg ja)