Bästa handkrämen?
Har ni någon handkräm att rekomendera? Blir såååå torr om händerna när jag slutar med vantar på våren. Gärna någon till bra pris som inte kladdar.
Har ni någon handkräm att rekomendera? Blir såååå torr om händerna när jag slutar med vantar på våren. Gärna någon till bra pris som inte kladdar.
adina:
Jag köpte HTH lotionen efter att ha sett reklamen på tv! hihi Den hade ju tydligen vunnit bäst i test i Damernas värld tidningen. Jag tycker den var superdålig!! Den kändes "gnisslig" mot huden på nåt sätt och den gick inte in i huden alls, kläderna liksom klibbade på kroppen sen..Spelade ingen roll hur snålt jag tog av krämen eller hur länge jag väntade innan jag tog på mig kläderna. Helt enkelt hemsk! Däremot använder jag deras duschkräm, den tycker jag mkt om. Som kroppslotion använder jag Doves Body fresh hydro body lotion, 24h nutri serum spring water& vitamin f (långt namn) ;) Den är superbra, går lätt&snabbt in i huden, återfuktar och luktar gott. Priset är ju överkomligt också!
Jag har HTH och tycker den är helt super!!! (har den parfymfria)
Hade jätteproblem med mina torra händer innan, hade även eksem och sprickor och inget annat har hjälpt! Jag kan förresten säga att det var en liten "invänjningsperiod" för mig, i början kändes den inte bra alls, det svek, det blev inte mjukt osv men efter någon veckas kontinuerlig användning är allt super kan jag säga!!
Har tidigare testat bl a Vaseline Intensive (många olika sorter), Biotherm, Helosan, Kortisonsalva, Nivea osv osv men ingen har hjälpt. Så för mig är HTH den bästa som finns
Jag har knustorra händer, riktigt illa och har provat nästan allakrämer som nämns här, men jag har fastan för Doves handkräm, den är verkligen super, super. Den finns i två olika exemplar en för allmänt bruk och en lite fetare över natten.
Prova!!!
Kan verkligen rekommenderas
Linisen
Kur över natten: smörj in händerna med bisalva (finns på hälsokosten) och sätt på bomullsvantar (tunna för detta ändamål, finns på Apoteket). Gör det då och då och underhåll med vanlig handkräm dagligen. Detta är kanon för att läka självsprickor som inte går bort med vanlig handkräm.
Jag har problem med min händer under vinterhalvåret eftersom jag jobbar inom resturangbranschen = MYCKET tvättande av händer osv.
Får torrsprickor mm.
Jag har prövat MÅNGA olika handkrämer och den bästa är faktiskt Helosan.
/Jessica24
Helosansalvan var livsfarlig för mina händer! Den salvan gjorde mina händer ännu värre än innan... Men det kanske är skillnad med vanligt torra händer och med mina eksem...
Ta en matsked olivolja och en matsked salt, blanda ihop i ena handen och smörj in händerna. Låt det sitta cirka en minut. Skölj av med varmt vatten men ta inte tvål. Händerna blir superfina och mjuka.
Helosan är den värsta salvan jag nånsin prövat, jag har jättebra hud som aldrig får eksem eller kvisslor, med den fick jag psoriasis-liknande blemmor över hela händerna och i ansiktet där händerna råkat komma åt. Borde ha varningstriangel på sig...
Lilith
Vi har en kanoooon bra på jobbet - Hudosil. Parfymfri i pumpflaska men jag vet inte om den fins på apoteket kom jag just på...
Annars är Dax helt ok.
Jag brukar använda atrix eller ännu hellre Åhléns handkräm i oliv serien, den är super skön och luktar gott.
Dior, den som är rosa och guldig den heter Mains någonting!!!! Den är super och luktar svagt med gott!!! Använder den varje kväll innan jag går och lägger mig!
Lena A-
Vad kostar Diors?
Oriflame har bra handkrämer. Den ena är för extra torr hud.
Nackdelen är bara att de luktar "tant"
Jag använder en från Biotherm. Den heter Biomains och är suverän. Den lämnar ingen fet hinna kvar på händerna utan går in direkt men käns fortfarande. Kanon-kanon.
Jag skulle vilja ha en handkräm som är lite fetare som jag kan ha under natten. Tips?
Pojkmamma- vad kostar Biotherms? Gillar Biotherm.
Gnutt, ca 200 tror jag. Jag brukar passa på när någon är ute och reser och kan köpa lite billigare.
Jag gillar Clarins och en handkräm av märket Phytomer som är jättehärlig.