• moltaz

Skaka min mage tack...

Kvinnor över 50 borde förbjudas i närheten av gravida för de tycker att graviditet är den underbaraste och naturligaste saken i världen och känna på magen? det bara måste man? även om det nu råkar vara så att man bara är i vecka 14 och inte har en antydan till bebismage. De stegar då fram, tar ett bastant tag i närmaste fläskvalk och gnuggar den entusiastiskt upp och ner så att hela magen skakar och frågar hur det står till med bebisen. Därefter lägger de huvudet på sned, beskådar magen på ett allvetande sätt och säger sedan med säker röst: -Det blir en flicka/pojke! Dessa kvinnor behöver inte känna sig särskilt väl, det räcker med att ni arbetat tillsammans eller att de såg dig när du var ?sååå häääär liten? *vift, vift med handen i knähöjd* för att de skall anse sig ha rätten att skaka din mage. Det finns faktiskt ännu värre avarter, de som ?bara måste få titta på magen? och innan du vet ordet av har hissat upp din tröja till brösthöjd och blottat din mage för alla inom en kilometers omkrets?
    - Ja men ser man på, det här var väl festligt? Och till tvåfikat kanske vi kan titta på dina hängbröst och ditt framfall, vore inte det skojigt så säg?

• Svar på tråden Skaka min mage tack...
  • Nirnaeth

Man är inte längre en egen individ, man är allas offentliga egendom.

Varje gång jag kliver in i klassrummet så ska varenda kotte titta, klappa och prata om magen.

Skaffa en egen om det är så himla roligt!? Jag börjar tröttna på magen, just för att alla andra är så otroligt påträngande.

• moltaz

Ja, trött på magen har jag väl inte blivit, snarare trött på tanter!

• Trulis

Du får skaffa dig en MP3-spelare och verka mkt upptagen när tantinvasionen är i antågande, och se v ä l d i g t upptagen ut.

• Morran och Elvis

Det var inte illa! Jag känner igen mig precis. Dessutom jobbar jag med barn själv och de är rätt ohämmade i sina frågor och närmanden de med.
    Men någonstans känns det mer naturligt än när vuxna går an i samma stil och dessutom drar en lååååååååång utläggning om hur det var när de var gravida och om att då kunde man minsann röka, dricka och käka vad man ville utan att någon av "deras ungar" tog skada...

• Sar

Vad tråkigt att ni har sådana erfarenheter! Själv blir jag enbart glad om någon uppmärksammar mig och min mage (väntar dessutom två så det blir en hel del "extra" uppmärksamhet). Jag skulle själv aldrig röra någon person jag inte tyckte om vilket gör att alla som rör min mage är mina vänner......
    Jag kan gärna "bjuda" på min mage, det är bara att njuta så länge man kan!
    P.S. Angående "goda råd", som blivande tvillingmamma så får du verkligen höra hårresande historier om vilka "fruktansvärda" tider som väntar. Hur ska ni orka etc....
    Själv kontrar jag alltid med att jag det känns som att man verkligen är utvald som fått förmånen att bära två, och tänk så bekvämt då en graviditet ger en två barn! D.S.

• moltaz

Nuförtiden har jag inga problem med att folk pillar på magen, man nu är det ju en bebismage... Det är skillnad på vecka 14 och vecka 26... Hur som helst så är det aldrig trevligt när folk hissar upp tröjan, spelar ingen roll vem det är!

• Mickis74

Jag hade jättejobbigt i första graviditeten just pga detta! Höll på o göra mig osams med folk till och med, för många tog illa vid sig när jag talade om att jag tyckte det var jobbigt med allt kladdande på min mage

När jag blev gravid igen köpte jag mig faktiskt en top med texten: Snälla, rör inte min mage!!! Men tack o lov så lät folk bli mig ändå, så jag behövde aldrig använda den *skrattar*

• snysop

Min käre far råkade i ett mkt stolt ögonblick försäga sig på ett släktkalas om att vi är gravida... Hela kvällen så kom folk och klappade på min mage. Tilläggas bör att jag då var i v. 7 eller 8 och inte en tillstymmelse till mage (förutom det man brukar ha)... jättekul.

Svar på tråden Skaka min mage tack...