• moltaz

Skaka min mage tack...

Kvinnor över 50 borde förbjudas i närheten av gravida för de tycker att graviditet är den underbaraste och naturligaste saken i världen och känna på magen? det bara måste man? även om det nu råkar vara så att man bara är i vecka 14 och inte har en antydan till bebismage. De stegar då fram, tar ett bastant tag i närmaste fläskvalk och gnuggar den entusiastiskt upp och ner så att hela magen skakar och frågar hur det står till med bebisen. Därefter lägger de huvudet på sned, beskådar magen på ett allvetande sätt och säger sedan med säker röst: -Det blir en flicka/pojke! Dessa kvinnor behöver inte känna sig särskilt väl, det räcker med att ni arbetat tillsammans eller att de såg dig när du var ?sååå häääär liten? *vift, vift med handen i knähöjd* för att de skall anse sig ha rätten att skaka din mage. Det finns faktiskt ännu värre avarter, de som ?bara måste få titta på magen? och innan du vet ordet av har hissat upp din tröja till brösthöjd och blottat din mage för alla inom en kilometers omkrets?
    - Ja men ser man på, det här var väl festligt? Och till tvåfikat kanske vi kan titta på dina hängbröst och ditt framfall, vore inte det skojigt så säg?

• Svar på tråden Skaka min mage tack...
  • Plupp79

Vilken klockren beskrivning
    Blev faktiskt osams med svärmor i början när jag svarade att jag inte var någon skyltdocka när hon ville att jag skulle ställa mig upp och visa magen på ett släktkalas....

• Jonki

Vill inte heller bli skakad av kända och okända när det börjar synas!! Funderar på och skaffa en t-shirt där det står "se men inte röra" på magen eller liknande.

• felician

Jonki, jag har haft samma tanke som du. Jag minns när jag gick i högstadiet så hade många små knappar i form av en hand där det stod "rör inte min kompis". Man skulle gjort ett tryck med en stor överkryssad hand där det stod "rör inte min bebis/mage" eller något liknande.

• moltaz

Det finns faktiskt sådana tröjor, men jag är för snål...

• Jonki

moltaz var har du sett sån tröjor?

• versan

*Asgarv* =)) *så tårarna rinner* =)) Ja herregud vad bra.
    tänk om man skulle våga säga det...

• Unika Emma

Mötte min systers jobbarkompis för några veckor sedan. Han är en 45 årig man med typisk gubbmage. Han kom fram och sa "-Vilken stor mage du har!"
    Och jag kunde bara inte låta bli så jag sa likadant tillbaka....
    Jag tror inte det var så uppskattat men jag orkade inte bry mig faktiskt...

• kissemjao

En härlig beskrivning. Tror säkert att du för talan för många gravida! Själv har jag inget emot att bli klappad på. Tycker om att visa upp och bli känd på bebismagen. Kanske inte av gubben på gatan... Men av de människor som finns runtomkring mig i min vardag.

• moltaz

Kissemjao: Det gör jag med nu för tiden... Men inte i vecka 14!

Svar på tråden Skaka min mage tack...