Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 8

Tjollabolla skrev 2007-12-10 23:19:58 följande:
    Vaa! Små! Milos är så stora så dom åker ner över hans fötter. Fast jag håller med om midjan, där är dom tajta. Det skiljer en del på våra gröna och våra lila, dom lila sitter inte alls så hårt i midjan som dom gröna....Han är ju såååååååååååå söt! Perfekt med flygplansbodyn!
    japp, de var mindre än katvig strl 74:a Förvånad. Visst var dom perfekta med flygplansbodyn
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2007-12-10 23:24:17 följande:
    Ja, jag väntar alltid för länge. Fattar inte varför?! .-D
    hehe, jag brukar oxå vänta in i det sista ibland..
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2007-12-10 23:26:21 följande:
    Å lillegrabben, hoppas han blir frisk snart.Milo somnade efter välling vidhalv nio och vaknade igen nio, pigg som en lärka. Jag vet, alla säger att man ska absolut inte ta upp dom ur sängen då, men ja. Vi är så svaga så vi gör det... hellre det än att höra honom skrika i 2 timmar. Han somnar ju inte ändå, han är ju inte trött! Han däckade nu istället vid kvart över elva. Hoppas på lite sovmorgon imorgon
    jag tar oxå upp lilleman om han vaknar, inte ska dom små behöva ligga och vara ledsna! men jag brukar bara stoppa in tutten så somnar han igen
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2007-12-10 23:28:08 följande:
    Verkligen perfekta! Å, vad jag irriterar mig på att det tom. ska skilja inom samma märke OCH dessutom på samma byxor! Väldigt snällt att du fick nya iaf
    ja, det var jättesnällt!
    jojoa75 skrev 2007-12-10 23:28:43 följande:
    Lääängtar till vårkollektionerna kommer!!
    jag längtar oxå... efter MOLO!!!!
  • Buttelina
    isold2003 skrev 2007-12-10 23:33:36 följande:
    Vi har slutat med napp till lillkillen och såna här dagar ångrar jag mig nästan..
    oj, då slutade ni med napp tidigt??
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2007-12-10 23:34:08 följande:
    ÅÅ ja, det längtar jag oxå efter! Och efter nästa lagerförsäljning
    hihi, ja, det gör jag oxå utförsäljningar är roligt!
  • Buttelina
    isold2003 skrev 2007-12-10 23:35:43 följande:
    För ett par månader sen, när han var 1½. Han hade blåsor i munnen och var inte så het på nappen några dagar så vi passade på att sluta. Det gick bra, över förväntan.
    ok, skönt ju! vill att min tös ska sluta med napp, men hon älskar den sååå, och dessutom så är det så svrt när lillebror har sin...
    Tjollabolla skrev 2007-12-10 23:38:42 följande:
    Ja, oftast är det så här med. Kommer in i rummet så står han upp och gnäller, men sover fortfarande. In med nappen o lägger honom ner, sen sover han igen . Men en del kvällar får han för sig att han bara tar et powernap om han somnar innan klockan 21. Knäppa goa unge .
    Ja, knäppa GOA unge
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2007-12-10 23:42:02 följande:
    Jag låter inte Noah ligga och gråta i sin säng heller, om han vaknar när han egentligen ska sova.Oftast brukar jag sjunga (ja, jag vet, vilken talang! ) och klappa tills han somnar om. Om inte tar man upp honom, men ganska irriterad ibland när han vägrar sova när man själv är trött! Noah ahr aldrig haft napp.
    jag har fått kämpa för att få både isabel och alexander att ta napp. isabel tog den när hon var 9 månader och lillebror va ungefär 6 mån. det var en sån lättnad när de väl tog nappen för de använde min tutte som napp på nätterna innan.
  • Buttelina
    Tildamamman skrev 2007-12-10 23:43:51 följande:
    Nu går de att beskåda på hemisdan; www.nejbo.com/bebban&vovvs under pyssel
    åh vad duktig du är!!!! vad blev priset för dom till slut??
  • Buttelina
    isold2003 skrev 2007-12-10 23:45:08 följande:
    Buttelina, jag förstår att det är svårt när lillebror har napp. Vi har haft det lite enklare eftersom stora killen aldrig använde napp. Han hade vattenflaska (nappflaska) so han använde på precis samma sätt som napp men det blev så vansinnigt mkt blöjbyten och sängklädsebyten så vi tog bort den vid 1½ års ålder. Så sen körde vi samma tid med lillebror, vi hade ju bara lite mer tur med tajming med munblåsor.
    ja, det var tur att han fick munblåsor
    Nästa år ska vi skicka ALLA napparna till tomten, både isabels och lillebrors...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 8