Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 8

alex 07 skrev 2008-01-04 22:31:41 följande:
    Snabb fråga, hur är Ida t i regkläder? Storleksmässigt? Tror ni att Alex kan ha stl 74-80 till våren/sommaren? Han är ca 66.5cm nu och har stl 62-68 i "vanliga" märken som tex hm och kappahl.
    Jodå, det funkar nog, åtminstone till hösten Nä, men det finns ändå inte mindre strl att köpa på annat ställe så..
  • snigelina
    Tjollabolla skrev 2008-01-04 22:45:42 följande:
    Meeeh! Den såg inte jag!!!!!!!
    Gucce är lite luriga för de döljer andra färger/mönster.. man måste klicka på plagget för att hitta..
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2008-01-04 23:04:51 följande:
    Hela kalaset gick på en tusenlapp vilket är vad bara snickarbyxorna från finger in the nose kostar i nypris O de var jag på väg att köpa för några månader sen men tänkte jag skulle vänta in rea! Och tur var väl det!
    Ah perfekt Massa fina saker ju!
  • snigelina

OT men min lilla lilla tjej ska få glasögon. Vi har hemma fyra par nu för att prova och jag tycker nog inte att något par är klockrent egentligen (men oj, så stor hon ser ut i dem!). Tänkte försöka fota henne imorgon så kanske ni kan komma med lite åsikter.. Hon gillar ett par som är knallrosa.. men nja..

• snigelina
    isold2003 skrev 2008-01-04 23:10:23 följande:
    Låter som fina kläder! Funderar också på FITN jeans till lillkillen men är rädd för att strl 2-3 år är för litet
    Oiiiiii.. glömde svara på ditt mess.. *rusar till min inbox igen*
  • snigelina
    gosmamman skrev 2008-01-04 23:23:23 följande:
    Skulle min dotter få glasögon så skulle jag välja ett par ganska neutrala. Lite kantiga och tuffa. Sen skulle hon fått välja färgen själv på senilsnöret om det skulle behövas .Min dotter brukar testa min galsögon på skoj och hon är jätte snygg i dom så jag har faktiskt tänkt tanken att jag skulle ta ett par liknande till henne fast i barnmodell om det skulle bli aktuellt nån gång.Ser gärna på lite bilder.
    Våra två stora tjejer (8 och 5,5) fick glasögon förra hösten. Alla tre har ärvt mitt dumma synfel De fick i stort sett välja bågar själva med viss påverkan av oss (åtminstone på den stora, hon hade två hon gillade varav det ena paret hade pärlor på sidorna = gick bort för mig) och de är jättefina i sina glasögon!

Vi var och hämtade hem bågar till lillan (hon är 2,5) häromdagen och det finns ju inte så många bågar som är så små tyvärr Samtidigt finns det ju fler optikerkedjor, men vi vill verkligen fortsätta gå hos dem vi går hos. Vi får väl prova igen och se, några fler hade de ju som man kan låna hem och testa också. Hon ville helst prova alla piffiga vuxenbågar som var lila och rosa med blingbling
  • snigelina
    isold2003 skrev 2008-01-04 23:30:27 följande:
    Jag kikar gärna också på bilder om du lägger in. Det är ju supersvårt med glasögon. Man vill att de ska passa till allt. Både vara rätt neutrala till vardagen men de ska ju gå på fest också liksom
    Ja, för hennes del handlar det väl mest om att de ska vara bekväma och såpass fina att hon vill ta på dem. Och INTE ha bamsefigurer eller så för mammas skull Men man vill ju att det ser ok ut också
  • snigelina
    jompa skrev 2008-01-05 07:12:01 följande:
    Om någon ska handla på Filabel så kan ni väl hojta till så man kan dela på frakten.
    Vad ska du ha därifrån?

Jag hittade brun nutty i Sverige igår så jag hoppar över..
  • snigelina
    jompa skrev 2008-01-05 09:44:44 följande:
    Jag ville bara ha lite strumps så då var det lite mycket i frakt tyckte jag.
    IdaT-strumpor?
  • snigelina
    jompa skrev 2008-01-05 09:46:42 följande:
    Japp svarta
    Har mailat Rackamaja och frågat om de har IdaT-strumpor, jag hojtar om de råkar ha svarta!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 8