gosmamman skrev 2008-01-04 23:23:23 följande:
Skulle min dotter få glasögon så skulle jag välja ett par ganska neutrala. Lite kantiga och tuffa. Sen skulle hon fått välja färgen själv på senilsnöret om det skulle behövas .Min dotter brukar testa min galsögon på skoj och hon är jätte snygg i dom så jag har faktiskt tänkt tanken att jag skulle ta ett par liknande till henne fast i barnmodell om det skulle bli aktuellt nån gång.Ser gärna på lite bilder.
Våra två stora tjejer (8 och 5,5) fick glasögon förra hösten. Alla tre har ärvt mitt dumma synfel

De fick i stort sett välja bågar själva med viss påverkan av oss (åtminstone på den stora, hon hade två hon gillade varav det ena paret hade pärlor på sidorna = gick bort för mig) och de är jättefina i sina glasögon!
Vi var och hämtade hem bågar till lillan (hon är 2,5) häromdagen och det finns ju inte så många bågar som är så små tyvärr

Samtidigt finns det ju fler optikerkedjor, men vi vill verkligen fortsätta gå hos dem vi går hos. Vi får väl prova igen och se, några fler hade de ju som man kan låna hem och testa också. Hon ville helst prova alla piffiga vuxenbågar som var lila och rosa med blingbling