• Lisaanna

Hur ofta "gör" ni naglarna?

Hur ofta ska man fixa till naglarna efter en nagelförlängning? Ska göra en förlängning snart och hon som ska göra den menar att jag bör komma tillbaka var fjortonde dag. Och betala fullpris varje gång?!Låter lite mycket, tycker jag. Eller är jag bara snål och lat?

• Svar på tråden Hur ofta "gör" ni naglarna?
  • Hallonmopeden

Just nu har jag glasfiber och gör återbesök var 3:e vecka typ. Varannan gång gör hon bara i ordning med lite nytt lim o.s.v (100 kr) och varannan gång lägger hon på mer glasfiber (400 kr)...

• Dahlia

Jag gör gelenaglar och har mina återbesök ca var 3:e till var 4:e vecka.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Toddes fru

Jag har gele naglar och gör nya ca var 4:e vecka. Man kan ju också enbart fylla på dom men jag föredrar att göra nya.

• annroll

ja gör mina egna, då gör ja ca 1 gång i månaden. Har akryl. är utbildad.. O ja vet inte om de e rätt att du ska betala fullpris för återbesök. de tror ja inte man gör... kolla me andra oxå för säkerhets skull.

• 78Misan

Jag går till en tjej som gör gel naglar med grejer från professionails.

Det går 4-5v mellan gångerna. Betalar ca 650Kr för förlängning med tippar o fransk manikyr. Typ 400 oxå för fransk när det är "min" längd på nageln. Om jag går o filar så kostar det kanske 200 kr men om man filar så får man gå inom 2 veckor igen om det ska vara bra.

Kan ju tillägga att jag är industriarbetare så mina naglar utsätts för ganska mycket

Nu skriver ju du ju inte hur mycket du ska betala för jag vet en del som betalar samma pris varje gång oavsett om det bara är filning eller påfyllning. Men dom betalar ju inte lika mycket som jag gör vid ett nytt set.

• fancydream

jag ska göra nagelförlängning imorgon.. det kostar 495:- sen ska man komma tillbaka efter 14 dagar och göra en refill och då betalar man inte fullpris då kostar det bara 220:-

• Niillis

14 dagar? det är det senaste man kan komma tillbaka för påfyllning väl? jag går var 4 e vecka

• Lilli77

var 4e brukar jag ga, men efter 3 veckor borjar det kannas som om det ar dags. Beror lite pa hur bra dom ar gjorda oxa.

Min blogg om allt möjligt: parislisa.blogg.se/
  • fancydream
    Nilla21 skrev 2007-12-19 20:54:42 följande:
    14 dagar? det är det senaste man kan komma tillbaka för påfyllning väl? jag går var 4 e vecka
    Precis när man gjort naglarna första gången så ska man tillbaka efter 14 dagar.. sen kan man gå var 3:e vecka eller 4:e vecka och göra refill.
  • Anna Paulita

Jag går var fjärde vecka, skulle förmodligen behöva gå varannan och göra riktig refill då mina naglar växer sjuuukt snabbt.

Jag är dock bra på att "ta hand" om dem själv där i mellan så det är aldrig någon fara med dem. Kanten som blir av att nageln växer filar jag bara ner och så målar jag två eller tre lager med nagellack, då brukar inte utväxten synas.

Svar på tråden Hur ofta "gör" ni naglarna?