Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Hur ofta "gör" ni naglarna?

Jag går till en tjej som gör gel naglar med grejer från professionails.

Det går 4-5v mellan gångerna. Betalar ca 650Kr för förlängning med tippar o fransk manikyr. Typ 400 oxå för fransk när det är "min" längd på nageln. Om jag går o filar så kostar det kanske 200 kr men om man filar så får man gå inom 2 veckor igen om det ska vara bra.

Kan ju tillägga att jag är industriarbetare så mina naglar utsätts för ganska mycket

Nu skriver ju du ju inte hur mycket du ska betala för jag vet en del som betalar samma pris varje gång oavsett om det bara är filning eller påfyllning. Men dom betalar ju inte lika mycket som jag gör vid ett nytt set.

• 78Misan
    Lurvenpajsaren skrev 2007-12-22 19:00:14 följande:
    Varför "gör" ni naglarna? Håller de bättre än de egna långa? Nyfiken!
    Ja dom håller mycket bättre. Jag jobbar inom industri o jag står vid kantpress, tung montering, svetsrobot etc & mina naglar håller kanonbra det enda dom inte tål är hydralolja.
    mjukisvicki skrev 2007-12-22 19:02:30 följande:
    är det värt att lägga ut de pengarna på fina naglar?
    Ja det tycker jag. jag gör ju fransk manikyr på mina o då syns ju inte industrismutsen under naglarna
  • 78Misan
    Lurvenpajsaren skrev 2007-12-22 19:27:29 följande:
    Ja, det är klart! Men blir det inte svårt att röra händerna som vanligt med väldigt långa naglar?
    Nja det är nog en vanesak, sen behöver dom ju inte vara super långa heller. Hade det inte varit för att jag ska dekorera om dom så kunde jag lagt in en bild
  • 78Misan
    Julfina naglarJulfina naglar

Här kommer bilder på gele naglar dessa är filade för 1,5 v sedan o inte påfyllda på 4 veckor. Längden är min egen.
  • 78Misan
    sannispannisen skrev 2007-12-23 09:35:53 följande:
    svägerskan är precis utbildadså nu kommer det bli ofta!!!
    Jag blir avundsjuk Tänk vad hon ska experimentera på dig med nya grejer hon köper in
Svar på tråden Hur ofta "gör" ni naglarna?