Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Vi premunerar på Vk och vi föräldrar. Det är nog allt. Tidigare hade jag även en kul korsordstidning som heter Knep och Knåp men det slutade med att jag hade typ 10 st och aldrig tid att sitta och göra något. Men kul tycker jag att det är. I morgon är det lucia på dagis, det ska bli kul. Alice ska vara tärna som hon var i tidningen.

Sara: Klart du ska gå till skolan. Vad skönt att foten hade läkt bra.

Annica: Vi bytte bromsklossar för någon månad senare. Men Peter gjorde det själv så det blev inte så dyrt. Jag tror att de gick bara på 3-400 kr att köpa.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Fan, jag kommer inte in på almenacksidan....

• Alice i Umeå

Vilken bra sida med almenackor, jag kunde inte hålla mig fast den var lite dyr. Ja, Alice heter ju Lindelöf för att vi har tänkt att gifta oss. Men sen när det blir får vi väl se.... Jag har ingen brådska så vi får väl se. Ville ändå inte att hon skulle heta Näsman.

• Alice i Umeå

För oss var det ganska självklart, jag vill inte ha kvar Näsman och Peter vill ha kvar Lindelöf och det tycker jag är jättefint. Det var inte så svårt att bestämma sig.

• Alice i Umeå

För oss är det ju ganska vanligt att någon av oss ska iväg och jobba fast det är helg. Men är vi ledig båda två så sover vi oftast till 9 allihopa och sen går en av oss ner och gör frukost och välling och så äter vi det i sängen och tittar på tv till 10-11 snåret då vi kanske pallrar oss upp. Alice tycker att det är mysigt att se på tv i sängen. Varje morgon när hon vaknar säger hon: TV! och så får hon se på det medans jag duschar. Sen går vi ner och gör välling och frukost.

• Alice i Umeå

Håller med Sara: Kommer ju aldrig i säng som vi skriver. Det var otroligt mycket aktivitet i trådarna ikväll. Jag skulle ju göra en tidig kväll eftersom jag ska upp kl 6. Jobbar 7:30- 18:15. Fast jag ska på dagis en sväng mitt på dagen. Kom på att jag måste packa dagisväskan med luciakläder och glitter och sånt. Och så måste jag slå in 2 julklappar eftersom jag ska och fika med en kompis direkt efter jobbet i morgon och då skickar jag med hennes pojkars julklappar. Hinner nog inte träffas mer innan jul. Jag kan inte sitta här längre.

• Alice i Umeå

Nä, nu är det God natt!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har precis suttit och skrivit alla julkort. Skönt att ha det avklarat.

Sara: Hoppas du piggar på dig. Kan säga att jag spydde en fredagnatt för ett par veckor sedan, mådde dåligt ett tag innan och sen fick jag spy 1 gång och sen var det bra. Har ingen aning om vad det var men det gick över fort ialla fall. Hoppas att du kan jobba i morgon. Och att ni kan komma.

Alice har varit lite dålig i magen under början på veckan men nu är det nästan tvärtom. Idag när hon bajsade var det som små kulor. Hon kanske bara hade ätit mycket pepparkakor, då kan man ju bli risig i kistan.

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Tack Sofia och Peter för en jättetrevlig kväll med god mat. Och alla ni andra som var där förståss. Ja, Alice somnade som en stock i bilen ganska direkt. Bara att lägga i säng när vi kom hem. Och vi gick också och la oss rätt omgående. På söndagen steg vi upp runt 10. Härligt med sovmorgon. Kl 12 träffade vi Peters föräldrar på Expo och shoppade lite. Sen en lunch på stan och sen åkte vi hem till oss. Kl 18 for jag på jobbet. Men jag kom hem kl 23. Hoppas att ingen haft en lika mysig natt som jag. Mellan kl 02 och 10 har jag kräkts 7 gånger. Jag är helt död. Jag har ont i varenda muskel i magen och ryggen. Lillasyster har protesterat ganska mycket. Hoppas bara att ingen annan är smittad, jag har ingen aning om vem som har smittat mig. Men nu har jag inte kräkts sen kl 10 så förhoppningsvis är det ganska snabbt övergående.

• Alice i Umeå

Glömde säga, vi köpte lekhjälm på Stadium.

Svar på tråden Mina goa vänner!