Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

God morgon!!

Anna: Det var ingen dålig affär du gjorde!! Jag har aldrig budat på något på Tradera men det kanske är dags att man börjar nån gång, man verkar ju kunna fynda ordentligt.

Känner mig mycket piggare idag, är feberfri och har fått sova hyfsat. Lite hostig och lite roslig men annars börjar jag känna mig som människa idag, ska nog försöka städa lite idag, det har ju som förfallit lite här i veckan. Jag ska ändå lämna Alice på dagis, orkar nog inte ha hand om henne hela dagen, det kommer nog bli en liten sovstund och så.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Vet att Lilla mirakel har haft solskyddskläder tidigare, det är det ända jag kan komma på. Den där såg ju bara bra ut och inte så farligt dyr heller. Har tyvärr ingen egen erfarenhet av solskyddskläder, vi har aldrig haft några till Alice.

Hoppas du kryar på dig!!! Kommer ni på lördag eller?? Jag kommer ju att vara körduglig om Anders vill dricka något (bara så att ni vet)

• Alice i Umeå

Alltså, min bebeis är galen just nu. Sitter här vid datorn och magen far som jag vet inte vad. Helt sjukt, jag tror hon snart kommer ut genom skinnet.

• Alice i Umeå

Camilla: Jag kommer ikväll!! Ja, den är ju inte så jättestor, det var jag inte med Alice heller men en kula har det blivit. Jag vet att det var typ efter v 30 folk faktiskt började våga fråga om jag var gravid, innan dess såg det mest ut som om jag bara hade gått upp lite i vikt. Men enligt BM så ligger sf-måttet precis på linjen så det är väl som det ska.

Annica: Kommer du att köra bil? Jag ska köra ner till stan och lämna Alice och bilen till Peter så om du har bil så åker jag gärna med dig hem. Peter och Alice ska fara på K-rauta och köpa en skottkärra så de behöver bilen.

• Alice i Umeå

Camilla: Vad härligt att det hade gått så bra. Nu kommer det gå av bara farten.

• Alice i Umeå

God morgon!!

Tack för ett trevligt fika igår tjejer!!! Nu är jag ledig på allvar!! Det känns så j-va härligt!!! Jag ska inte jobba något mer på detta år i alla fall!! Sen får vi väl se hur länge jag ska vara ledig.

Sussie: Vad kul att ni kommer!! Det är bara att höra av dig om du behöver skjuss, är vi redan där så är det inte så farligt långt till Carlshem så jag kommer och hämtar dig. Det var ju jättelänge sen vi sågs, förutom en snabbis på stan då när jag var med Anna och Thea.  Har faktiskt ingen aning om hur det blir med melodifestivalen, så det kan jag inte svara på. Ska bli kul att träffa Ante också, det var jättelänge sen.

Idag ska jag ha en mysdag. Alice är hemma idag, jag brukar ju ha henne hemma på fredagar när jag är ledig i vanliga fall, hon får följa med till Anna när jag ska klippa mig men sen ska hon få vara hos mormor och morfar när jag ska på make up store och sminka mig. Kommer att känna mig så fin.

• Alice i Umeå

Sussie: Jo, Ante H kommer. Olsson och Malin har jag ingen aning om. Tobias och Olsson umgås inte så mycket så jag tror inte det.

• Alice i Umeå

Sussie; Grattis!! Tack, du får jättegärna ta med dig en blus till mig, alla kläder välkomnas.

Idag var jag och klippte mig hos Anna. Tack Anna, Supernöjd. Sen var jag och smikade mig på make up store. Känner mig fin. Tyvärr blev det inte att vi gjorde så mycket ikväll men det var roligt i alla fall. Mycket smink för att vara jag men samtidigt vill man ju att det ska vara lite annolunda än det man vanligen gör. Tyvärr är jag inte tillräckligt duktig för att återskapa det tills i morgon.

Blev helt eld och lågor när jag såg att Så ska det låta började om ikväll, älskar det programmet. Och det var ju jättebra låtar med.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Igår var vi på kalas hela dagen. Och fest hela kvällen. Vi kom inte hem förrän kl 3. Då var jag helt knäckt. Dessutom fick jag slita med Peter hem, han var i sitt festar esse och hade kunnat forstätta hela natten. Jätte trevlig fest. I dag sov vi typ till 10, då låg vi i sängen och såg vasaloppet ett tag. Vid 12 for vi ner på Mecca och åt Frunch, härligt!! Sen var vi på Mio en sväng innan vi åkte och hämtade Alice. Sen blev det middag hos Therese, Robert och Sebastian. Trevligt.

Såg ingen melodifestival så jag kan inte kommentera något om det. I morgon kl 11 är det UL, det ska bli skitkul att få se bruden sprattla till igen, och verkligen kolla igen att det är en tjej, man har ju hört historier om att det varit "fel" tidigare.

Annica: Jag ska hämta Alice runt 15:30 tror jag, tänkte jag kunde komma förbi efter det om det är ok?

• Alice i Umeå

Hej hej!! Nu har vi gjort UL. Och moderkakan har flyttat sig som vi trodde. Hade även på känn att hon lagt ner huvudet för det har börjat trycka neråt ganska mycket och så var det. Låg och sprattlade ganska mycket. Får ganska fina sparkar mot revbenen.... Fick en bild på huvudet i profil, läckert. Och man såg hur hon låg och smakskade vatten och rörde på munnen. Häftigt!!! Och det är verkligen en tjej, även om hon var säker förra gången så var det skönt att göra en extra koll även där.

Sussie: Kul att börja planera på allvar. Längtar också till den dagen. Fina klänningar!

• Alice i Umeå

Sussie: Du skulle ha gått på bröllopsmässan som var för ett par veckor sedan. Det fanns så otroligt mycket, buketter och klänningar och olika catringfirmor mm. Man blev otroligt sugen och man fick hur mycket ideér som hellst. Det var ju modevisning med olika klänningar osv. Jag såg en klänning jag tyckte otroligt mycket om. Så nu tror jag i alla fall att jag vet vilken typ av klänning jag vill ha. Och ringar var otroligt roligt att titta på. Drömmer mig bort.... Vi sa för typ 1 år sedan att inom 5 år ska vi gifta oss. Vi ska försöka spara ihop lite pengar och så vill jag att töserna ska bli lite större så att man kan göra dem till brudnäbbar och så vill jag ha minst ett år på mig att komma iform efter denna graviditet. Så vi får väl se när det blir...

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har just lagt Alice, Peter jobbar sent i kväll. Skulle ut och montera en parabol. Vi får väl se när han kommer hem. Annars är det bara lugnt. Tack för tröjorna Annica.

• Alice i Umeå

Sofia: Han kommer att bli en teknisk kille!!

Peter har fortfarande inte kommit hem. Jag har sett Cityakuten och nu ska jag lägga mig och läsa. I morgon kommer svärmor från Övik och hälsar på och stannar till onsdag. Skönt för mig att få lite avlastning. I morgon ska jag följa med min mamma på lassarettet för hon ska operera sin fot så jag ska skjussa henne då Alice är på dagis. Den här veckan hade jag verkligen planerat in mycket saker, det bara föll sig så. Hoppas att det blir lugnare sen. Längtar ju efter att bara ligga hemma och slöa när Alice är på dagis. Men ju mer man har planerat ju fortare går ju faktiskt tiden.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Här har vi haft en dag med farmor. Hon kom ju igår och har varit här till kl 18 ca. Jag har sovit skit dåligt i 2 nätter så jag är helt slut. Och förkylningen ger sig inte heller. I morse steg jag upp 7 för jag skulle vara fastande på vårdcentralen kl 8. Skulle göra glykos belastning. Inte så trevligt. När jag kom hem vid 10:45 var jag helt knäckt så jag fick gå och lägga mig. Farmor har varit med Alice hela dagen. Skönt. Vet inte om jag skrev det igår men tjejen i magen har ju lagt ner huvudet och det känns. Det trycker neråt och hon verkar spänna kroppen som en pinne för jag kan inte böja mig. Jätte jobbigt. Vet inte hur jag ska fixa påklädning mm på Alice när jag knappt kan böja på mig. Längtar som fan tills man inte behöver klä på så mycket längre. Vill att det ska bli vår.

Igår när svärmor kom gick vi en sväng på stan. Farmor shoppade på POP till Alice, ett sånt här vind/vatten ställ till våren. Det fanns jackor i en skithäftig grönfärg som jag föll för, och så blev det svarta byxor till. Och en randig mössa. Så nu är Alice redo för våren.

• Alice i Umeå

Jo, det är det. Hon handlar bara på Pop, men det är ju hennes val. Ytterkläder skulle jag faktiskt kunna tänka mig att handla där även om de är dyra för det är faktiskt otrolig kvalité, hellst när de börjar bli lite äldre och verkligen sliter på kläderna. Men att köpa en body till en bebis för 190 kr tycker jag är bortkastat, de hinner ju inte nöta den för 5 öre.

Jag fick faktisk en smärre chock när vi kom till kassan och jag hörde vad det kostade, jacka, byxor och en mössa för nästan 1500 kr. Det är knappt att jag handlar för de summorna till mig själv.

• Alice i Umeå

Nu blir det Gray´s och sen god natt. Vill verkligen sova inatt!!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har egentligen inte tid att sitta här när jag har 3 barn här!! Men men.. de roar varandra ganska bra. Förkylningen håller i sig så jag tror jag ska skippa fikat ikväll med nya FL gänget. Orkar inte.

Ja, när jag jobbade så var ju inte Alice så mycket på dagis när jag inte jobbade eller sov. Nu är hon ju varje dag (nästan) men inte så många timmar. Men det är ju för att jag skulle inte ens orka ha henne hemma hög gravid. Havandeskaps penning är ju som sjukskrivning och med det räknas att orkar man inte jobba så orkar man inte ta hand om sina barn. Men sen är det absolut mycket för Alice skull att hon ska få träffa sina kompisar och "leka av sig" lite, hon blir ju galen av att vara hemma med tråkiga mamma en hel dag eftersom jag inte orkar/kan underhålla henne som andra barn kan.

Annika: Ni verkar ju haft det ganska bra trots sjukdom och dåligt väder. Hoppas att ni får lite ersättning men det brukar man om man varit så sjuk att man uppsökt läkare.

Nu måste jag titta till barnen..

• Alice i Umeå

Sara: Vilken jobbig hosta!! Jag har hostat men inte så att jag kräks.

Nu är det lugnt här, alla barnen har gått hem. Och Peter har kommit hem. Skulle ju egentligen fika i kväll men jag är helt knäckt, önskar att jag kunde bli av med denna förkylning snart så jag kan återfå lite krafter och faktiskt njuta av att jag är ledig.

• Alice i Umeå

Har ingen aning om personalen på dagis tycker att det är illa att ha dem på dagis när man är hemma. Om de tycker det så visar de inte det i alla fall. De har varit väldigt gulliga mot mig nu när jag var sjuk förra veckan och så. De visste att jag var hemma och var sjuk, en dag när jag var och lämnade Alice sa en av fröknarna: Gå hem och vila nu, känns ingen stress med att hämta. Och nu när jag gått på havande skap säger de lika dant, hämta när du känner att du orkar. Min ena granne som också är gravid var ledig idag och hon hade haft sin pojke där idag också och körde ungefär samma tider som jag sa att de hade sagt typ samma sak till henne. Det var hennes pojke och en annan grannpojke jag hade här hemma tidigare i kväll.

• Alice i Umeå

Annika: Gud vilka härliga bilder!! Åh vad man blir sugen på sommar och sol. Det såg verkligen skit härligt ut.

Jo, jag tycker att det känns ok att lämna på dagis. Men det är klart att jag passar på att göra mina ärenden när jag har henne där i stället för att bara vara hemma och ta det lugnt. Ska jag handla så ser jag ju till att jag gör det när hon är på dagis.

Svar på tråden Mina goa vänner!