Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Hej svejs!
    Här har vi varit husliga, Moa och jag. Städat hela huset, plus sorterat i garderoberna, så nu är det mycket mer praktiskt och snyggt i dem

Annica:
    Vi har en PS2 och skickade iväg den nånstans för att chippa den. Minns inte vart och vad det kostade, för det är flera år sen, men jag kan lugnt säga att det är värt det! Ett nytt spel kostar ju flera hundra, så man tjänar ju snabbt in chippnings-kostanden iom att man sen kan spela brända spel som ju inte kostar många kronor! Så jag rekommenderar att ni kollar upp det.

Annika:
    Skönt att gå på stan själv! Skulle jag också behöva.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Sussie:
    *skäms* Generad Det var inte Pyramiden vi hade sett, utan Brandvägg! Insåg det nu när jag såg att Pyramiden går på TV ikväll! Och jag som var så säker

Agneta:
    Förstår att det känns konstigt att Alice har blivit så "stor"! Jag häpnas varje dag över min lilla tjej som bara blir klokare och klokare. Hon måste brås på mamma Skämt åsido, det är otroligt vad fort tiden går! Jag minns tydligt första gången jag träffade några av er på Café Station i januari 2006 då vi fortfarande hade våra små gryn i magarna

Här har vi haft vårt fredagsmys med traditionsenlig bastu. Det är så roligt att även Moa älskar att basta! Jättemysigt!

Nu får vi hoppas att hon somnar relativt snabbt, så vi kan slappna av lite. Hon har börjat vakna så tidigt på kvällarna och vill till oss (22-23tiden) så det känns knappt som vi har nån tid alls för varann, jag och Magnus.

Ska bli skönt imorgon att ha en hel lördag tillsammans. Sist det hände låg jag sjuk och annars har jag ju jobbat varje lördag sen evigheter tillbaka, känns det som.
  • Emeraldy

Här har vi sett film (Pyramiden) och frossat i godis. Moa vaknade strax efter 22, men Magnus fick henne att somna om. Jag vet inte vad det är för dum ovana hon lagt sig till med, att vakna så tidigt på kvällen Fundersam Hoppas hon sover ett tag nu i alla fall.

Annika:
    Är lite avundsjuk på dig som fått tillbringa lite tid med herr Larsson Skulle jag också vilja, men börjar jag läsa nu lär det dröja innan jag får nån sömn

Natti på er, hös imorgon.

• Emeraldy

Halloj

Annica: Gott nytt år på dig med Hoppas ni får det bra där uppe! Skönt för dig att få träffa Tindra igen!

Idag har vi köpt en lekhjälm till Moa och så var vi på MIO för att kolla på en barnsäng till henne, men det fanns inga fina där. Ska åka till EM nån dag och kolla där också.

Moa sover nu och jag funderar på att gå ner på stan en stund. Hatar iofs att gå på stan på just lördagar men det är å andra sidan skönt att slippa barnvagnen.

Här har vi det riktigt lyxigt på mornarna nu, Moa sover verkligen länge. Hon har gått från att sova runt 11 timmar per natt till 12 timmar. I morse vaknade hon strax efter 8:30. Så skönt att vi kan kliva upp alla tre samtidigt och känna oss pigga

Annika:
    Ja, Larsson är (var) duktig. Det känns lite trist att han själv inte fick uppleva vilken succé hans böcker blev...

Sussie:
    Glömde kommentera det igår; det ser jättfint ut i köket! Lite skillnad mot förut

• Emeraldy

Annika:
    Vi har inte bestämt oss vilken typ av säng vi ska köpa, men det lutar nog åt att köpa en "riktig" säng på en gång. Tror jag Jag tror vi bestämmer oss när vi ser nån som känns bra, oavsett om det är en växa-säng, eller en vanlig säng. Det viktigaste känns att den är någorlunda låg så Moa kan ta sig i och ur den själv, och inte faller så långt om hon skulle ramla ur, plus att det går att ha nån skyddsbräda så att hon inte ska kunna falla ur. Hon ramlade ur vår säng för ett tag sen och den är rejält hög, så det var nog inte så skönt... Hon KRYPER i sömnen, för att inte tala om hur mycket hon rullar runt.

• Emeraldy

Men vad tråkigt, Anna! Hoppas han kryar på sig snabbt!

• Emeraldy
    Anna:
    Håller tummarna att Johan mår bättre

Vi var och handlade nyårsmaten på förmiddagen, ska iväg en sväng igen nu för att köpa aioli Räcka ut tungan Sen så har jag varit på Expo och köpt lite till nyårsdukningen. Älskar att förbereda middagar så jag kunde inte hålla mig utan dukade klart allting. Får se hur fint det är imorgon efter Kisse har varit där och busat inatt

Köpte även massa julgransbollar som var på rea. Nästa år blir det en gran helt i silver, det är fint tycker jag

Annika:
    Jag tror att vår resesäng behövs här tyvärr...
  • Emeraldy

Vad ska ni alla ha för kläder imorgon? Jag har köpt en top på H&M som jag tror att jag ska ha (glittrig och cerise ) men jag kan inte välja vilken kjol jag ska ha till. Har tre att välja bland.

• Emeraldy
      Höll ju på att glömma

Stort grattis på 2-årsdagen, Alice!!!  

Happy Birthday
  • Emeraldy
    Anna:
    Jag röstar för klänning alt kjol/top

Vi tänkte försöka hålla Moa vaken länge ikväll, så hon - förhoppningsvis - sover länge i morgon = sover senare på dagen = orkar vara vaken en stund imorgon kväll = sover länge på nyårsdagen

Just nu busar hon och Magnus inne i sovrummet. Så underbart att höra mitt lilla hjärtetroll skratta så där riktigt hjärtligt
Svar på tråden Mina goa vänner!