Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Camilla:
    Haha, ja, här pratas det i gåtor Jo, det blev så att Anna, Sussie och Sofia med familjer kommer hit (förhoppningsvis )! Blir trevligt

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    Agneta:
    Då hade ni givetvis varit välkomna hit

Förstår att det känns trist med omkullkastade planer, men nu blev det ju bra i alla fall
  • Emeraldy

Det är inte meningen att vara hemlighetsfulla Det har väl bara blivit så att vi fyra ses oftare privat än vi träffar er andra. Nu till nyår bestämde Sussie och jag att vi skulle fira tillsammans och när det visade sig att Sofia och Anna inte heller hade planer var det ju självklart att slå ihop oss Till Länsmansvägen är alla välkomna

Sussie:
    Ja, jag vet inte... Vår barnvakt vill vi ju ha i Moas rum... Hmm... Nog för att den är känslig, men jag tror inte den kan känna av bägge rummen eftersom vi ju vill ha dörrarna stängda... Ingen annan som har att låna ut?

Nä, nu är det dags att göra sig fin

Ha en underbar kväll allesammans, så hörs vi nästa år

Puss på er!

• Emeraldy

Hej alla glada

Här blev det som sagt lagom lugnt igår. Trodde nog det skulle bli mer partaj men idag är jag glad att så inte var fallet

Vi har en vit handduk och ett par svarta kallingar och strumpor här i arbetsrummet som nån har glömt!

Annika:
    Strongt av dig att slänga allt onyttigt. Sån karaktär har inte jag... Men jag ska peppa mig med stegräknaren fr o m imorgon.

Nu ska jag framkalla lite foton.

Hörs!

• Emeraldy

En bild på mitt lilltroll från igår

Finns fler nyårsbilder i mitt galleri under Världens bästa gäng.

• Emeraldy

Annika:
    Haha, jo, lite onyktert var det nog på ett par håll

Magnus börjar jobba imorgon igen så här är det vardag. Fr o m måndag ska han vara hemma tills Moa är färdiginskolad och då börjar jag jobba *gulp*

• Emeraldy

Haha, ja, på måndag är det dags att möta verkligheten igen Känns fullkomligt skitläskigt, men t om jag inser att det nog är nyttigt för mig att komma ut i arbetslivet igen. Moa hade också svårt att somna ikväll, men det är väl inte så konstigt med tanke på hur uppochner alla tider och rutiner har varit sen jul. Känns faktiskt lite skönt att komma in i vardagsrutinerna igen. Imorgon bitti ska jag ställa mig på vågen för första gången på flera veckor. Är inte så säker på att jag vill veta egentligen

• Emeraldy

Hmm... Mellanrummen försvann... FL har varit helkajko hela dagen för mig.

Nä, nu är det lite love med Stieg Larsson som gäller

• Emeraldy

Haha, Sussie, tråkigt?

Jag ska maila nån bild på Moa.

Vi sparar faktiskt ingenting till Moa. Morfar med fru har sparat 100 kr/månaden sen Moa föddes. De pengarna och alla pengar hon har fått, i doppresent osv har vi i en fond som är uppdelad i tre olika fonder, kan man säga, med tre olika stora risker.

Nu när jag börjar jobba igen ska vi också börja spara till Moa, har inte bestämt hur mycket än.

• Emeraldy

Hmm... Sussie, jag kan inte skicka nån bild just nu. Kom på att vi rensade datorn på alla bilder igår (vi gör det varje år och sparar dem på skivor). Du kan inte ta nån bild ur mitt galleri och bara klippa bort vattenstämpeln då?

Svar på tråden Mina goa vänner!