Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Idag har Peter varit hemma med Alice. Igår kväll hade hon 39,2 i feber. Idag har hon varit hur busig och stojjig som hellst. Men jag tar det säkra för det osäkra och är hemma med henne i morgon. Tredje veckan på rad som hon är hemma onsdag och torsdag. Fredagar är vi ju lediga i alla fall. Nästan pinsamt att ringa jobbet. Men men...

Sara: Inte roligt när yngre människor dör.... Hoppas ni kryar på er!!!

Annika: klantigt av A men sånt händer ju ibland.

Det var ju tänkt att vi skulle ta hem Peugoten i helgen men det blev inte av. Peters bror hade inte hunnit besiktiga den, den har stått sen i höstas så just nu är det körförbud på den. Hoppas han hinner besiktiga den tills nästa gång vi ska åka ner. Jag är så less på att lyfta in och ur vagnen ur volvon, vill ha större bil NU!!

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Glad Alla hjärtans dag på er allihopa!!!

Här är vi också hemma idag men just nu känns det väldigt onödigt, hon är ju hur pigg som hellst och ingen feber, dock hade hon lite i går kväll.

Annica: Det är klart du kan gå ut med henne fast hon har feber, så länge hon inte blir kall. Frisk luft är faktiskt bra om man är sjuk. Så länge det inte är 30 minus eller så.
    Jag tycker att du ska vara kvar så länge du inte har något annat, men sök alla jobb du bara kan tänka dig, det är ju bara att du säger upp dig där du är nu om du skulle få något annat. Och än om du bara får ett sommarjobb som är 100 % så ta det, du kan ju få fortsätta efter sommaren, men det är ju bara att fortsätta leta. Jag kollar alltid på jobb även fast jag har en fast tjänst och så, man kan ju alltid hitta något bättre och då är det ju bara att säga upp sig.

När vi kom ner i morse låg en ask med chokladhjärtan på bordet och en lapp: Älskar er hur mycket som hellst!!!

Då blir man kär, var tvungen att skicka ett sms där jag skrev: Vi älskar dig också!!

• Alice i Umeå

Nyponsoppa? Välling? Yougurt? Sånt brukar funka på Alice när hon inte är så sugen på mat. Och då vet man att de får i sig vätska.

Nu har jag bytt gardiner i alla sovrum uppe. Duktigt av mig. Funderar på att fara på Expo när Alice har sovit, länge sedan jag var där och det finns ju så mycket roligt. Har dessutom presentkort på 100 kr där. Kanske räcker en bit i alla fall.

• Alice i Umeå

Jo, nu börjar det bli tugnt. Idag fick vi en tid för vårt andra ultraljud den 3 mars. Ska bli spännande. Och den 5 mars ska jag göra glykosbelastning. Känns inte lika kul men men...

Alice sover, somnade inte förrän kl 13:20 ca. Vi sov ju typ till kl 9 så då blir allt lite förskjutet.

Annica: Duktigt med promenad, var bara ute ca 10 minuter när Alice skulle sova, tycker inte att det är så roligt när det blåser så mycket, ändå verkar det ju lugnare idag än igår. Jag försöker vara hurtig på cykeln i stället. Köpte ju en på ÖB, fick ett blad idag och då hade de sänkt den med 100 kr. Typiskt!! Men det var ju inte så farligt ändå, jag betalade 895 kr. Känns helt ok för en ny cykel.

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Jo, vi ska göra ett till UL för jag hade s k föreliggande moderkaka. Den låg så långt ner, nästan för öppningen om jag minns rätt. Och då ska vi bara kolla att den har flyttat på sig, vilket den gör i typ 98 % av fallen. Annars blir det snitt.

Tror inte jag heller kommer att fara på Mora Träsk. Känns inge roligt att fara bara jag och Alice. Vi kommer nog att gå ut och äta i stället då svärmor skickade upp pengar till en alla hjärtans middag. Sen kommer Peter att fara på House of Metal och då far nog jag och Alice hem och har myskväll.

• Alice i Umeå

Just det, glömde skriva, Alice har inte suttit i matstolen på säkert 3 månader. Hon ratade den innan jul och sen dess har hon suttit på en vanlig och vi har ju ändå bar bord i köket men det funkar hur bra som hellst.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Nu har vi avnjutit en middag på Plaza. Riktigt gott!! Nu har jag och gumman kommit hem, hon ser på Hitta  nemo. Älskar den filmen. Tråkigt att vi måste skjuta på myskvällen men sånt är livet.... Och jag som skickade ut Peter på krogen ikväll för att jag skulle bort i morgon...

Idag har min mamma varit här och vi har sytt gardiner och sen var vi på ÖB en sväng.

Här har ju läggningarna sällan varit en problem, vi körde ju 5 min när hon var ca 8-9 månader och sen har det funkat. Klart rutinerna blir förstörda på sommaren och så men direkt när vi kommer hem kör vi igång igen och då är det bara 1 kväll som är lite jobbig. Vi lägger henne med vällingflaskan, hon äter, ropar när den är tom, vi hämtar och säger god natt. Nu när vi har börjat dra ner på vällingen på kvällarna så sover hon längre i sin säng, vi har haft ett tag hon kommit runt 01, nu blir det 03-04 nån stanns oftast.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Vad ska alla göra idag då? Jag ska snart skjussa Peter till jobbet då han inte är körduglig. Kanske blir det en vända på stan. Vi får se.

• Alice i Umeå

Camilla: Dags att börja tänka på vilka ord man använder, jag har faktiskt också varit väldigt duktig på att svära men nu får man tänka sig för.

Var nere på stan en sväng, det blev bara en snabbis. Har absolut ingen energi för att gå på stan. Och nu skulle jag behöva plocka ihop lite här men det blir att man fastnar framför tv:n med Alice. Hon har blivit sånt tv-freak att jag får så dåligt samvete men jag bara inte orkar leka. Förstår inte hur jag ska orka jobba 2 veckor till, inbillar mig att allt ska bli lättare då när jag får vara hemma. Vi får väl se.

• Alice i Umeå

Jo, Alice säger: Se piskar, se piskar!! (hitta nemo) eller se apa, se apa (nicke nyfiken)...

Svar på tråden Mina goa vänner!