Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Jo, det är hitta nemo. Hon är ju helt galen i den. Håller också på att plocka ihop och sen ska jag försöka damsuga och torka golven. Ikväll ska vi umgås med några grannar som har en kille som fyllde 1 i januari och i morgon kommer Peters föräldrar hit. Peter är ledig i morgon, skönt. 2 veckor sen sist vi var lediga på samma dag och då var vi på Ikea.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Förresten, grattis till löneökningen!! Det var ju inte illa. Vi fick ju nytt schema för några veckor sedan och det var lite dumt. Det var mindre kvällstimmar på det schemat och det gör ju mindre pengar naturligtvis. Vi jobbar lika många timmar men fler dagtimmar. Och eftersom det är det som gäller nu när jag går på havandeskap så är det den inkomsten jag måste räkna på. Hade vi inte bytt schema hade jag fått mer i föräldrapenning. Men det är ju ändå bra mycket bättre än vad jag hade med Alice, senaste 2 åren har vi fått upp lönen en del och eftersom jag har jobbat heltid i ett år så får jag ju ändå öka. Vi har ju ingen fast månadslön, vi har bara timlön så det kan ju diffa ganska ordentligt mellan månaderna, beror på hur många söndagar man haft så jag har faktiskt ingen aning vad vi har i månaden.

• Alice i Umeå

Det är ingen som har fast månadslön hos oss, vi har stämpelklocka och så får man lön efter det. Satt just och räknade på min årslön och delar man den på 12 månader så ligger jag runt 22 900 före skatt. Men som sagt, då är det mer vissa månader och mindre vissa månader, beroende på hur många söndagar man haft under månaden och hur många kvällsveckor.  

• Alice i Umeå

Jag skulle också bli galen om tallrikarna stog kvar, Peter är inte så duktig på att ta egna intiativ men säger jag att nu ska vi städa, då gör vi det tillsammans. Nu har han faktiskt fått slita hund när jag varit gravid. Vi jobbar ju 100 % båda två men han har fått göra väldigt mycket här hemma, jag har inte orkat helt enkelt. Ingen av oss trivs när det är för stökigt.

• Alice i Umeå

Annica: Ja, Peter är ju hemma lika sent. Men då går man ju kanske och lägger sig senare också än de som börjar jobba kl 7. Vi lägger ju oftast Alice kl 20:00 och tycker oftast att vi hinner ganska mycket efter det. Oftast när jag vill se något på tv så börjar det 21 så då har man en timme på sig och är man då två så hinner man ganska mycket.

Camilla: Hon vänjer sig nog, klart om hon är van att bara vara hemma med dig så blir det ju lite mer omställning. Men det verkar ju ändå som att hon tinar upp efter en stund, tänkte de gånger vi träffats några stycken. Men vissa barn trivs med att leka själv också, och det är ju ingen nackdel. Ibland kan jag tycka att Alice var duktigare på att leka själv och att man inte behövde roa henne lika mycket som jag måste göra nu. Hon är ju van att på dagis är det full fart mest hela tiden och det finns alltid någon att leka med. 

• Alice i Umeå

Tänkte höra om det är någon som har några gravid tröjor/toppar att låna ut?? Är så jäkla less på de stackars plaggen jag har som jag använder konstant. Och det känns så jäkla bortkastat att gå ut och handla när jag bara har 2 månader kvar. Och när jag var på stan hittade jag inget jag ens ville ha. Håller på att bli galen!!!

• Alice i Umeå

Skickar en kram Sara!!!

• Alice i Umeå

Annica: Jag är intresserad av allt som går att ha på överkroppen. Är så less på de få tröjor jag har, och Peters t-shirts.... Det vore guld värt.

Idag var jag och Alice och hälsade på Linda, Grace och Sean. Gud vad han växer, 5 månader har gått fort. Sen var vi på blomsterlandet och handlade lite blommor, vad det kan göra mycket att få lite nya blommor. Och sen var vi på kvantum. Nu har vi ätit hemalagad pizza och snart kommer några grannar över. Lagomt avancerat för en fredagkväll.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Idag har Peters föräldrar varit här. Trevligt. Och så blev det middag på Garaget. Mycket gott. Och sen har vi sett melodifestivalen. Tycker inte att en rappande skåning skulle gått vidare men men....

I morgon ska jag jobba men bara ett halvt pass, känns skönt. Dock blev tiderna mitt på dagen så det känns ändå inte som att vi kan hitta på något när äntligen Peter är ledig. Jag jobbar 13:30-18:30. Kommer vi upp i tid hinner vi väl något innan men det är ju skönt att ligga i sängen till 11 också, vi får väl se vad som blir gjort.

• Alice i Umeå

Jo, tyckte faktiskt att de var en av de bättre bidragen, men jag kan samtidigt tycka att deras låtar låter ganska lika allihopa. Men de fastnar verkligen i huvudet.

Svar på tråden Mina goa vänner!