• mysia

Mina goa vänner!

Camilla: Jag läste skapande svenska A på gymnasiet, men tack ändå. Det var ändå för sent för att anmäla sig.

Sara: Hmm,ja just det, Strömbäck har jag inte kollat på, tack för rådet.
    Vilken gullig kommentar av den där tjejer.

Tindra har precis somnat. P la henne ikväll, och då gick det hur fort som helst. men med mig har hon krånglat hela veckan. Suck.

Snart blir det Lets dance och godis

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Sofia: Jo,jag trivs som undersköterska, men jag får ju aldrig nåt jobb och det är jobbigt. så då börjar mina tankar vandra...och det skulle va kul med nåt annat. och skriveriet är svårt att släppa. tyvärr tjänar man inga pengar på det.

• mysia

Hej tjejer

Idag har jag jobbat. Så skönt att jobba dag. Vi har haft svärisarna på middag och just nu ser Tindra på telitubbies med farmor och p håller på att sätta upp en hylla i Tindras rum med sin pappa.
    Åhh vill oxå på garaget, men jag jobbar ju nästa helg, suck.

Linda: Jasså det är olika kurser. ok, ska kanske skicka in en berättelse då. Det borde väl gå att läsa den kursen till hösten?! Får gå in och läsa lite mer hur man går till väga.

Angående sängar så har vi bestämt oss för en sån som Alice har, från ikea.

Ikväll blir det att se en film och äta lite naturgodis som svärföräldrarna har varit så snälla att köpa.

Nu ska jag gå och göra iordning badvatten åt Tindra.

• mysia

God morgon

Idag ska jag luncha med min moster, ska bli kul. Sen blir det väl att gå en sväng på stan. Tindra behöver nya Mockasiner + att jag ska köpa en födelsedagspresent till min svägerska.

Sofia: Oj 50 timmar. Det var mycket.

Agneta: Förstår att det känns skönt att du snart får havandeskap.

Sussie: Kramar om, inte roligt att höra att det är sämre med din farmor.

Camilla: Lät som en rolig helg.

Ledsen om jag glömt nån.

Nu ska jag gå och sminka mig.

Vi hörs.

• mysia

Nu har jag varit en sväng på stan. 2 mockasiner och 2 par sockar blev det till Tindra och så hittade jag en födelsedagspresent oxå. Ja, Anna, det är på onsdag Ida fyller år. Har haft problem förut att minnas det datumet, men iochmed att Tindra oxå fyller den 16:e, så är det lätt nu att komma ihåg idas födelsedag. Att det är januari visste jag, men det var just datumet som det var bekymmer med.

Tindra är oxå känslig mot tomater, men hon äter rätt mycket grönsaker. hon älskar majs och broccoli, paprika gillar hon inte. Och hon äter nästan allt i fruktväg. Hon älskar apelsiner.

Sussie: vad duktig du var som gick så långt.

Annika: Bra jobbat, 2 kg, det är ju jättebra. Härligt med promenaden oxå. Jag har väldigt svårt att komma igång märker jag.

Anna: Får nog boka in en tid hos dig snart. Hur har du det med tider framöver?

• mysia

Annika: Låter som en bra idé att hälsa på medans du är arbetslös. Åhh 7 veckor, inte stor då. Längtar efter en till bebis, tror dock inte att ekonomin tillåter det.
    Låter som du har fullt upp.

Ska snart oxå gå och hämta Tindra på dagis.

Är fortfarande aldeles förvirrad angående jobb och studier mm. Har ingen aning vad jag vill syssla med, vet bara att jobba endast kväll och helg det vill jag inte.

• mysia

Hej tjejer

Imorse blev det sovmorgon här. Vi hade ställt klockan på 7:45, men jag tänkte att så länge sover ju aldrig Tindra, men jo, klockan hann ringa och P klev upp. Inte förrän 8:15 klev jag och Tindra upp. Då gjorde P välling åt Tindra och så hade han gjort kaffe, lyx att få en kopp kaffe direkt man vaknar.

Nu är Tindra på dagis. Angående tider på dagis och stress, så måste jag säga att det är väldigt skönt att jobba 50 %. Tindra får korta dagar. Är jag ledig så får hon oftast vara där mellan 9-13:30 eller 9:30- 14:30. Och har jag en jobbardag så lämnar jag henne efter lunch och så hämtar farmor och farfar kring 17, ibland tidigare. Men får jag dagtidjobb så blir det ju mer tid såklart.
    Söker för fullt, men det finns inte mycket jobb. Antingen får jag söka ett jobb på nåt matställe eller så börjar jag plugga. Ska söka ett jobb på subway idag + nåt som behandlingsassistent. tror dock inte jag kan få ett sånt jobb. Vad tror ni? Det finns många bättre kvalificerade människor
    http://platsbanken.ams.se/direkt/51/080108,150010,020911,11,1234551.shtml
    Är bara så ruskigt förvirrad gällande allt. känner mig som en 15 åring som ska välja till gymnasiet. jag vill skriva, men det tjänar man inga pengar på. Får väl skriva och skicka in nåt och hoppas att nån nappar.

Idag ska jag på käkgymnastiken. Suck,inge kul, har nästan alltid ont efteråt.

Vi hörs sen.

• mysia

Sofia: ok. Kan ni hämta den på söndag? för jag jobbar från 9-20:30 på lördag.
    Bra iallafall att Viktor får lite pappa tid. Tyvärr får Tindra varken mamma eller pappa tid på helgen. Ok på söndagar är P ledig. Men visst är det tråkigt att aldrig träffas hela faniljen nån gång?!
    Jag försöker verkligen hitta en jobb som innebär dagtid oxå för med tanke på att P alltid är hemma 18:45 så behövs alltid barnvakt dom dagarna jag jobbar. Ok det finns dagis, men varken P eller hans föräldrar vill att hon ska vara där så länge när det finns människor som kan vara barnvakt.
    Åhh vad allt känns jobbigt. jag vill göra nåt helt annat nu, svårt att säga vad men nånting. Känner att nåt fattas men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Jag känner bara i mitt hjärta att nåt saknas, att jag har mer att ge. Förstår ni vad jag menar?

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-15 11:23:39 följande:
    Annica igen: Är det helt okej för ert dagis att Tindra är där fast du är ledig?
    Ja,det är ok. Jag är ju halvtidsarbetslös och arbetslösa har ju barnen där fast dom är hemma.Dom känner ju till vår situation, och idag ska jag ju dessutom iväg på sjukhuset.
  • mysia

Sofia: tack,det hoppas jag med. och du har rätt angående syskon till Tindra. Självklart är det roligare och enklare att få ett till barn när allt funkar ekonomiskt och privat. Jag vet inte, men det är kanske ett sätt för mig att blockera och förskjuta jobbproblemen. Typ att det är ett lätt sätt att slippa tänka hela tiden på att man måste få ett jobb. För är man mammaledig så är jag inte arbetslös, därmed flyttar jag jobbbekymren till framtiden, och det är ju inge bra. Förstår du vad jag menar?

Svar på tråden Mina goa vänner!