• mysia

Mina goa vänner!

Tuttie skrev 2008-03-05 11:40:26 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m30351160.htmlså nu ska jag inte tjata ihjäl er.
    Ähh,det gör du inte. Det är ju bara kul och intressant att hjälpa dig att planera.

Angående min deppighet så känns det lite bättre nu än imorse. Är bara så grymt less på att må dåligt.

Ska äta mellanmål nu, sen ska jag duscha och vila lite innan jag börjar jobba.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Hej tjejer

Har precis lämnat Tindra på dagis. Ska bara ta det lugnt några timmar nu. Jobbar ikväll, suck. Känns bara som man väntar ut dagen tills man ska iväg. Då är det bättre på lördag, så jobbar jag dag. 9-14:30, perfekt arbetstid.´Men eftersom jag ska på fest halv 5 så blir det lite stressigt när jag kommer hem.

Annika: välkommen hem. Roligt att ha dig tillbaka. Är nyfiken på hur ni haft det.

Sussie: Men stackars Conne. Var hård mot sjukvärdspersonalen och kräv hjälp. Läste i vk om en 6 månaders bebis som blev tvungen att läggas in på sjukhuset pga dålig sjukvård. Visseligen i Vilhelmina, men ändå.

Älskar pop kläder. Men jag håller med om att det är dyrt. Har köpt några enstaka kläder där, men mest på rea.

• mysia

Annika: Verkar ju ändå som ni haft det rätt bra, trots sjuksomar och regn på slutet. Är nyfiken på bilderna.

Är så grymt less på detta väder. Tänkte gå en promenad men så himla tråkigt att gå när det snöar så här mycket.
    Ska nog ändå trotsa vädret efter att jag ätit lunch. har jag tur har det kanske lugnat ner isg då. Ska köpa trisslotter, tror av nån konstig anledning fortfarande att jag ska bli miljonär på en skraplott. ha ha. Nä,sånt händer nog aldrig mig. men hoppet är det sista som dör...

• mysia
    Pingulina skrev 2008-03-06 10:33:03 följande:
    Jag handlar en del på POP faktiskt men det ar blivit mindre och mindre på slutet, har ju jaft mindre med pangar ett tag och då känns det inte så värt. Dessutom gillade jag inte höstkollektionen nåt vidare medans afförer som Lindex och Kappahl har haft superfina kläder så då har jag handlat mer där.Annica, ja det är drygt att jobba kvällar, håller med om att man bara väntar ut dagen tills mans ka jobba. Det går liksom inte att slappna av nåt.
    Håller med, det går inte alls att slappna av. Man räknar som bara ner timmarna. Men det är ett jobb iallafall. jag får vara glad att jag har ett jobb, även om det bara är halvtid.

Ja,Lindex oxh kappahl har ju så otroligt mycket fint. har blivit en hel del grejer därifrån.
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-03-06 10:38:48 följande:
    Annica. Snöar det? Inte här iaf.Annika: Glömde nej hon har ingen feber.
    Jaa,det har vräkt ner snö här hela morgonen. Men nu verkar det ha lugnat ner sig. Jag bor kanske på fel sida om stan eller nåt Fundersam
  • mysia
    Tuttie skrev 2008-03-06 10:42:01 följande:
    Har då inte sett nått sen vi klev upp :-d
    Tur för er. Ja ja,det verkar ju iallafall som det slutat snöa nu. Så jag ska göra en tidig lunch, sen går jag ut.
  • mysia
    Pingulina skrev 2008-03-06 10:55:57 följande:
    Här snöar det inte heller Nellie sover fortfarande och jag har pratat i telefon först med svärmor och sen med reseförsäkringsbyrån. Ska göra en anmälan på internet nu, hoppas vi får lite ersättning.
    Håller tummarna att ni får ersättning.

Kanske bara här det snöat då. Ska äta nu.
    Vi hörs sen
  • mysia

Sofia: Inte gör ni nåt fel. Men Viktor är kille och en envis oxe. Sen är det väl en trotsperiod nu. Visseligen tycker jag att Tindra har varit småtrotsig sen 1 års åldern.
    Det är bara att fortsätta kämpa och visa att ni bestämmer och att det blir konsekvenser av hans betende. Sånt tror jag på.
    Kram

Sussie: Gulligt, tut tut backen. Tänk vad mycket dom snappar upp på dagis.

Är proppmätt nu så jag är väl inte så peppad att gå ut nu, men jag gör det ändå

• mysia

Sara: Tar inte illa upp angående dagisfrågan. Anledningen till att Tindra får vara där när jag är ledig, beror på att hon annars alltid skulle vara där så sent på em (eftersom jag alltid jobbar kväll), eller aldrig vara där över huvudtaget. Vi betalar ju ändå för hennes plats och då vill man ju utnyttja tiden. tycker dessutom att hon lär sig mycket där. Och det är inte alltid att hon får vara där när jag är ledig. Denna vecka tex var hon bara där igår och idag. Igår fick hon vara där på em, till klockan 17 eftersom farmor och farfar inte kunde hämta förrän då. Och ofta så söker jag jobb under tiden hon är på dagis. Fast jag skulle helst vilja vara hemma hela tiden med henne. Trots att hon är i en trotsålder så är hon världens goaste oftast.

Kram till alla med sjuka och trotsiga barn.

• mysia

Glömde, blev ingen miljonvinst idag heller. Dock 50 kr,alltid något. ha ha. och så fick jag lite motion.

Blir så irriterad på ams hemsida. Dom har gjort om och det är så mycket krångligare att leta jobb nu. Har inte hört nåt än om dom jobb jag sökt. Måste lämna svar till min chef senast vecka 12 om jag vill fortsätta över sommaren. Jag vill ju helst inte vara kvar pga att det endast är 50 % och jobbiga tider. Jobbar hellre blandat, dag och kväll.
    Sofia: Det behövs inga sommarvikarier på ditt jobb? Du kan inte smöra in mig där? Blink blinkFlört

• mysia

Annika: Jättefina bilder.

Anna: Ja,så gör ju jag med Tindra. Alltså har henne där några timmar innan jag far och jobbar för att hon ska  hinna vara där något. Men när jag har lediga dagar brukar hon få vara hemma med mig. P är ledig imorgon och han är av samma åsikt som många av er, att ens barn ska vara hemma när man är ledig. Men samtidigt behöver hon få springa av sig ibland som Agneta skrev. Annars blir hon ju så sur och grinig.

Nu ska jag lägga mig och sova. Är jättetrött.

• mysia

Hej tjejer

Tittar in tvärt. Håller på att göra iorning mig inför muschefesten. Ska vara där 16:30, och jag har just kommit ur duschen, så det är bäst jag skyndar på lite.
    Ska hämta P på jobbet, sen kör han mig till festen.

Ha en trevlig helg allihopa.

• mysia

Hej tjejer

Hade jätteroligt igår. Muschefest innebär att man har lösmustach, och så var det lite tävlingar, bla kast med litet träklabb och en öltävling.
    Sen for vi ut på schlagerklubben, var väldigt roligt, men lite väl mycket folk.

Sussie:Vet du nåt mer om jobbet? Alltså hur många procent, vart, ålder på person. När dom behövde, osv.

Ska strax gå en promenad med P.

Vi hörs

Svar på tråden Mina goa vänner!