• mysia

Mina goa vänner!

Nu har vi kommit hem från kalaset. Tindra somnade såklart i bilen och nu försöker p att få henne att somna. Hon hade då väldigt roligt. Hon och Thea låtsades sova på massa finkuddar och så försökte dom leka med deras katt, men han var inte så intresserad.

Anna: har kollat betygen från gymnasiet och nej, jag har inte läst Nk A.

Camilla: Oj, vilken tillställning för ett jobb. Ett stort lycka till iallafall.

Sofia: Vad roligt att du trivs på jobbet.

Sara: Roligt att Moa trivs på förskolan.

Imorgon ska jag fara och kolla upp det där med Nk kursen. Höra hur tiderna skulle funka med mitt jobb och så. Visst borde det gå att avbryta studierna ifall jag får ett jobb? Att man inte får nån straffavgift eller nåt menar jag.

Nån som vill hitta på nåt imorgon em?

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Nu har Tindra äntligen somnat. Det gick inte att sova med pappa. Hon ropade bara på mamma. Så jag fick gå dit, och tillsist så somnade hon.
    Ska själv lägga mig snart. är rätt trött.

• mysia

Hej tjejer

Nu har jag anmält på Nk A kursen. Surt att ingen sålde en begagnad Nk bok, så jag blev tvungen att köpa en egen för 300 spänn. suck. Börjar redan imorgon bitti. Hjälp.
    Tindra somnade i bilen på väg hem, så nu sover hon, utan lunch. Dagen lär bli upp och ner, men men, vad kan man göra åt saken.
    Nu ska vi gå en promenad, måste ända dagistiden till på måndag.

Vi hörs sen

• mysia

Anna: Attans. Det visste jag inte. Så typiskt. Men jag ville ju gärna köpa den idag eftersom jag har första lektionen imorgon bitti.

Har precis varit på dagis och ändrat lite tider.
    Ska ta och städa upp lite här. hann inte bädda sängen imorse och det ligger leksaker överallt, så man snubblar vart man än sätter foten.

• mysia

Anna: Kollade upp Adlibris nu, och boken där skulle gå på 270 och jag betalade 307, så det handlade inte om så stor skillnad tackochlov.

• mysia

Annika: ja,det var verkligen pang på med kursen. trodde åtminstonde att jag skulle få vänta tills nästa vecka, men nej. men d blir nog bra.

Vi bäddar alltid sängen, tycker det ser så stökigt ut annars.

• mysia

Agneta: Ni vill inte komma hit och fika? Då kan ju barnen leka och vi kan surra lite

• mysia

Jag får nog strunta i kursen. p fly förbanand för att jag slösar bort 300 spänn på en bok, och att jag slösar bort familjens pengar på nåt onyttigt.
    Så är det altid, jag kan inte göra når för min skull, för det förstör för familjen.

• mysia

Sara: jag vet inte. men kursen slutar enligt schema klockan 17 på måndagar, men dom jag pratade med där borta sa att det inte stämde, att jag skulle sluta 15:50, och då kan det bli stressigt att ta sig hem innan jobbet, och då måste jag kankse ta bilen och det var väl mycket det som gjorde att han tyckte att jag slösar bort pengar för det kostar med parkering och eller buss. men ändå,jag blir ledsen

• mysia

Hej

Bara så ni vet. p har sagt så här. Att självklart får jag plugga, bara det stämmer med arbetstiderna mina. När vi pratade om att jag eventuellt skulle plugga, så sa vi att jag skulle kolla ifall det stämde med mitt jobb, men det visade sig att det skulle bli för stressigt, att jag nätt och jämt skulle hinna till jobbet. Det gjorde P upprörd att jag ändå tänkte läsa trots att jobbet skulle drabbas. Och eftersom jag vill ha ett heltidsjobb så blir ekonomin lidande just nu. Tiderna passar inte så det blir nog att strunta i det, tyvärr. Men går det att fixa så att det stämmer med mina arbetstider, så kommer jag läsa kursen. Och p förstår att det är för vår framtid. Självklart får jag läsa bara vi klarar oss ekonominskt och att det passar med mitt jobb. upprepade mig kanske nu, men jag hoppas ni förstår.

Snart blir det lunch, sen promenad till affärn.

Svar på tråden Mina goa vänner!