• mysia

Mina goa vänner!

Agneta: Låter skönt att komma ut ur huset. jag vill ut, men det går ju tyvärr inte.

Nu när Tindra sovit så var hon jättevarm, tog tempen 37,8, så lite feber har hon. och inte vill hon ha nån mat, bara vatten vill hon ha. Min stackars lilla tjej.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Anna: Håller med, väldigt segt tyvärr. För poplär sida kanske?

Mailade till ett boende angående jobb, utan att dom sökt folk, och dom vill träffa mig på en s.k prova på dag. tyvärr passade inte tiderna dom föreslog för jag jobbar dom dagarna. men jag hoppas det ordnar sig. vet inte om jag får timvicka ifall det funkar, men då har man iallafall en fot inne tänkte jag, på nåt ställe man vill jobba på. håll tummarna för mig.

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-24 15:33:59 följande:
    Härligt att du ringer runt Annica! Är man ihärdig så får man napp till slut! Jag hoppas du förstår att det är för att vara snäll jag tjatat om att du måste tuffa till dig?
    Jag vet det. och tillslut så blir jag väldigt modig. men jag har tuffat på mig genom åren. Tycker ni inte det?
    Angående påklädning för att gå ut, så känns det igen. Speciellt hem från dagis eller nåt annat roligt ställe.

Blir nog en tidig middag idag. tindra börjar visa att hon vill ha mat, så då är det bäst att vara beredd med mat med tanke på hur dåligt hon ätit idag.
  • mysia

tack Annika. Jo, Tindra fick i sig sin middag, 1 1/2 varmkorv och mos. hon är mycket piggare nu än imorse.
    Ska bli intressant att höra hur det blir med huset. 

Åhh varm choklad, så himla gott. Ska nog  göra det ikväll och krypa ner under en filt och mysa. 

• mysia

Annika: Det var mycket pengar. Förstår att ni behöver en ordentlig funderare. hur mycket skulle ni få för ert hus? Hur mycket behövdes renoveras? Har dom haft nån där som värderat huset åt dom för att se hur mycket det är värt. Be dom göra det ifall det ej är gjort. Lycka till hursomhelst.

Sofia: ville du ha cyckeln?

Åter till handbollen

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-01-24 20:35:45 följande:
    Haha Annica ni blir aldrig av med den man jag VILL ha den vi måste bara hitta ett tillfälle då vi kan hämta den och när du är ledig! Hur jobbar du i helgen?
    Jag börjar 14:30 på lördag  och 9-14:30 på söndag.

Vi hörs imorgon

God natt
  • mysia

God morgon

Det blev en tidig morgon här idag igen. Klockan 6 var Tindra klarvaken. Och nu har hon fått ordentlig diarré, så nu är det bara vätska som gäller.
    Har själv fortfarande ont i magen och i halsen, känns verkligen jobbigt eftersom jag ska jobba hela helgen. har ingen kraft alls.

Sara: Tufft schema. Härligt att det verkar gå bra.

• mysia

Agneta: Låter som du kommer att få en trevlig dag, ja förutom det där med tandläkarn då.

Tindra sitter och äter nu. hade bara tänkt ge henne vätska, men hon var vrålhungrig, så vad kan man göra? några förslag på att få bukt med magen?

• mysia

Idag var jag och Tindra ute på en promenad när hon skulle sova, tror att vi båda behövde lite luft.
    Jag trodde faktiskt att Tindras lösa mage hade lugnat ner sig, men nyss så var det rinnande igen. Suck. Vågar knappt ge henne något. Några klunkar blåbärssoppa ville hon ha, men inge mer. Provade även med banan, men det vägrade hon äta.

Annika: Kul att köpa reakläder, det var lagomt pris.

Sussie: ´Roligt med utlandsresa. Har hört att det är fint i Bulgarien. Vad skönt att det gick bra att ta ut spiralen.

Nu är det bestämt vilken dag jag ska ha en prova på dag på det där boendet. Onsdag nästa vecka blir det. Vi ska prata lite och så ska jag få se hur dom jobbar. Från 7:30-16:30.Så det blir en lång dag för Tindra, hoppas hon är frisk tills dess, annars får P ta ut vab.

Ska gå och duscha nu, om Tindra tillåter.

• mysia

God morgon

Kram till alla sjuklingar.

Agneta: vad oansvarligt av kvinnan med barnvagnen.

Vi har haft en tuff helg.I lördagsmorse när vi vaknade hade jag så grymt ont i magen och lös i magen, så jag tänkte att, nähä, det blir inge jobb idag. Sen på em mådde jag bättre, så jag åkte och jobbade ändå. men jag frös hela dagen och hade ont i magen. Klockan 20, en halvtimme före jag skulle sluta gick det inte längre. jag rusade in på toaletten och kräktes. pinsamt värre. Så igår var jag hemma från jobbet. Men konstigt nog kräktes jag inge mer, och mådde rätt ok. Så idag ska jag på jobbet.
    Men tillbaka till igår. p började oxå må dåligt, och han kräktes oxå en gång, sen gick det över, idag mådde han bara bra. och envis som han är så for han och jobbade. han mådde ju bra sa han. Blev iallafall ruskigt irriterad på honom imorse. Tindra är grymt förkyld så hon får vara hemma idag. Det är bara det att vi måste ordna barnvakt i em och farmor och farfar hade ont i magen igår. Så jag måste ringa och höra om dom kan ställa upp idag, och kan dom inte det, måste jag ringa runt och höra om nån kan ställa upp. Måste dessutom ringa min chef och säga att jag var sjuk i lördags. En del samtal alltså. och då tyckte jag att det inte var mer än rätt att p kunde ringa och medela dagis att Tindra var sjuk, men nä,det ville han inte. trots att han hade gått om tid till det imorse. Tycker ni jag överdriver? Ja,visst jag är ju hemma och hinner ringa alla samtal, men det känns som man borde dela på ansvaret eftersom vi båda är hennes föräldrar.

Lika bra att ta tag i allt nu. Vi hörs

Svar på tråden Mina goa vänner!