Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Äh, lägg av Annica Han kan ju inte mena allvar, han måste ju ha sagt så bara för att reta upp dig (vad det nu ska vara bra för Fundersam)

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Suck... Har suttit och jobbat nu i 1½ timme. Känns så trist att sitta på kvällarna, men samtidigt vill jag ju komma hem i tid på dagarna också. Men det blir förmodligen bättre sen. Just nu i början sitter jag i en massa möten med olika folk på eftermiddagarna och det kommer bli lugnare på den fronten så då hinner jag ju med det jag ska på skolan (förhoppningsvis).

Magnus försöka lägga Moa just nu, men jag hör hur hon ligger och pjöllrar för fullt där inne så det verkar inte gå så bra

• Emeraldy

Sofia:
    Vad roligt Ja, Eivor är ju jätterar  Det känns verkligen som rätt person på rätt ställe! Visst är det roligt att de tar så mycket kort på barnen och att de nu "visar upp" Moa när hon är ny? (Det hade jag tyckt vilket barn det än gällde )

• Emeraldy

Jag måste få klaga lite... Jag är så himla besviken. Jag har precis lika ont i min fot som före operationen Det är verkligen ingen skillnad alls. Tror ni jag måste höra av mig till Vårdcentralen eller kan jag vända mig till Ortopeden direkt när jag känner att jag har tid att ta tag i det igen?

• Emeraldy

Annika:
    Njae, på läkaren lät det ju som att nu skulle allt vara bra... Ska ringa till dem när jag orkar.

Det där med kompisar kan jag också känna igen. Nu har vi iofs ett enormt umgänge, men från början är det ju Magnus kompisar allihop. Förutom er har jag bara två kompisar här i Umeå som är "mina" från början, och båda har jag lärt känna genom jobbet.

Av barndomskompisarna i Uppsala är det faktiskt bara en jag fortfarande umgås med (umgås = träffas nån gång per år ).

Nä, nu ska jag pallra mig in i duschen.

• Emeraldy

Hihi, jag har jättemycket pengar kvar på kontot Det är det positiva med att ha börjat jobba igen, jag har ju noll tid att shoppa på

• Emeraldy

Annika:
    Roligt att ni har lyckats hålla kontakten så länge De första åren jag bodde här var vi rätt flitiga, jag och mina kompisar också, men sen blev det mer och mer sällan mellan telefonsamtalen och mailen, och nu är det som sagt bara en jag fortfarande träffar. Några har jag fortfarande (ytterst sporadiskt iofs) mailkontakt med, men vi har inte träffats på evigheters evigheter eftersom de inte heller bor kvar i Uppsala.

Ååååh, jag orkar inte gå och duscha Ge mig en spark i baken!

• Emeraldy

Haha, Sofia, det märks en åldersskillnad här Vi känner EN person som är singel (oavsett kön alltså). Alla andra är stadgade med barn och hela baletten

• Emeraldy

Jag funderar på att gå ner på stan imorgon efter jobbet, men på fredagseftermiddagar är det ju alltid knökfullt på stan. Det är väl nästa kärringtecken; att man inte orkar trängas bland folk

• Emeraldy

Kikar bara in en snabbis. Blev bara lite nyfiken, Anna, fyller din syster år idag? Tänkte på att du och Magnus fyller år på samma dag och idag fyller min mamma år

Svar på tråden Mina goa vänner!