-
Kanske är så....Pingulina skrev 2008-02-10 21:39:06 följande:Åh Sussie, va trist. Beklagar verkligen!! Tror inte tyvärr att man har rätt att vara hemma, det ska nog vara någon "närmare" för det. Sara, va drygt att behöva sitta och ringa runt och fixa folk själv, blä villket system!Suck, väntar på att A ska komma hem från jobbet men det verkar nog som att jag får gå och lägga mig ensam igen.
-
Hej tjejer...
Här har ni ett vrak idag.. Jag är så ledsen över min älskade farmor.
Fick höra att hon tuppat av pga andningssvårigheter tappat andningen helt men hade svag puls..Ambulansen fick komma o dom fick liv i henne men när dom kom in på akuten så fick hon ett hjärtstillesstånd och då kunde dom inte rädda henne...
Har drömt mardrömmar om det hela natten...
Fick iaf prata med kuratorn på Danderyd idag, hon var super gullig. Farmors sambo ska titta på farmor idag o ta farväl o det kunde kuratorn ordna till mig vid begravningen om jag fortfarande vill. O som det känns nu så vill jag det. Men vi får se.
Cornelia vart super förtvivlad att jag var så ledsen igår... Tror hon petade på var enda del på hela min kropp och fråga Illa.. mamma sessen , mamma illa.. svårt att förklara ..Ja mamma är ledsen men mamma har inte illa... Det första hon sa i morse ..mamma sessen mera? Hon är ju underbar, Vilket minne.
I kväll kommer inte Anders hem förns vid 21 .. ingen bra dag..
+ att på torsdag jobbar jag från 7,30-21,00 .
På alla hjärtans dag! Vi har öppethus på skolan. Totalt värdelös dag.. och hur många kommer komma då.. det är ju verkligen en kväll för familjen att umgås.. Suck! iofs får vi komp på skärtorsdagen, men jag jobbar ju inte kvar då förhoppningsvis...
Förlåt för detta ego inlägg!
-
Är det sant. För jag har fåt tlite uppdrag ang begravningen.litetknyte skrev 2008-02-11 17:34:42 följande:Hej hej!Jag har jobbat idag och när jag kom hem slängde vi bara i oss middag så åkte N å jobbade. Han skulle egentligen ha varit ledig idag och imorgon, men men... ska på Pilates ikväll och som tur var kunde farmor rycka in och vara här med Vinga medans. Stress stress stress. Usch, gillar inte stress!Sussie - när min farmor dog för 3 år sen var jag hemma från jobbet, så du bör ha rätt till det tycker jag. *kram*Sara - krya på er! Har ni fått svar på vad som är tokigt med Moa? Visst skulle ni till läkare?
Någon som vet får man vara ledig för att "åka" till begravningen..om den är på Annan ort?
7 mars är det begravning. Så vi har tur att det är på Sportlovet men kanske blir mitt i nya jobbet om jag får det. -
annika: Man får tjänstledigt med lön för att gå på begravningen men får man ledigt för att åka till annan ort oxå? eller är det liksom bara själva begravningsdagen?
Trist med läxuppgiften. Kul med Sthlm dock
När är det?
Sara: Stackars er.. O ja det är så jobbigt att tvinga i dom medicin..Men det är nog bara vålda
En håller o en sprutar i den...
-
glömde...
Håller på att söka nytt jobb för jag vet inte om jag får fortsätta efter 7 mars. Och igentligen vill jag nog inte det. Har sökt Radiooperatör och taxitelefonist. Båda dom 2 jobben är tillsvidare. Känns inte som om att man vill skaffa barn o ha vik 2 mån i taget.. Så ja jag söker nytt jobb så man kanske kan börja planera sin framtid lite mer
-
Sara: Oj vad knasigt att ni inte fick någon spruta..Det är SÅ mycket enklare med den. Hoppas ni löser det.
-
Jag tror at tjag igentligen gillade jobbet men det var så struliga arbetstider och ingen organisation där alls...på mix...Pingulina skrev 2008-02-11 20:01:01 följande:Vi har aldrig fått någon spruta utan frågat efter en på apoteket. Utan spruta skulle vi aldrig få i henne nån medicin, kanske det går med sked om det ena håller i Moa och vinklar henne bakåt och den andra ger henne en sked med medicin.Sussie, du måste nog fråga din chef eller löneadminstratör, då måste väl ha koll. Kan du tänka dig att gå tillbaka till taxitelefonist då? Har för miga tt du inte trivdes med det. Förstår dock att det inte känns så tryggt med bara korta vik hela tiden. Visst har Anders iaf fast tjänst?Jag ska till stockholm 1-3 april.
här är man ju iaf minst 2 på natten osv... -
Hej ..
Här har ni mig ...Jag är hemma idag. Sover skit dåligt på nätterna nu. Drömmer om farmor att hennes liv hänger på mig o att jag står brevid henne men kan inte göra nått så hon dör i mina armar.... Grymt tungt,...

-
Nu har jag pratat me begravningsbyrån..
O min älskade farmor har varit bestämd in i det sista. hon har planerat upp sin begravning in i minsta detalj redan. Lilltanten.
Men iaf den 7/3 kl13,30 är det och 12,30 kommer jag att få kistan öppnad för mig så jag ska få ta mitt sista farväl. Kommer även lämna en blomma till henne då som följer med henne till kremeringen ...För dom blommorna man lägger på kistan kastas ju bara så det känns bra att "min" blomma iaf får följa henne. Funderar även på att skicka med ett kort på Cornelia..Vad tycker ni om det?
Oj vad jag saknar henne, känns så märkligt att sitta här och planera hennes begravning.
Skönt att Anders är med mig iaf. Sen vet jag inte hur vi gör om vi bara flyger ner över dagen eller åker hem på lördagen. Kanske tar bilen ner ..vi får se.
VEt inte om jag är så sugen på lördag längre. Känns som fel. Fast samtidigt känns det som om jag kan behöva er. Vi får se hur jag gör.
-
Anna: Tycker oxå det var långt bort...Men men.
Knasiga Thea.
ska försöka peppa mig själv ang lördag.