Är det farligt att dricka mycket coca-cola?
Har för mig att två liter cola motsvarar tre koppar kaffe (har dock inte länken) men det är ju aldrig nyttigt att dricka så mycket läsk, gravid som icke-gravid
Har för mig att två liter cola motsvarar tre koppar kaffe (har dock inte länken) men det är ju aldrig nyttigt att dricka så mycket läsk, gravid som icke-gravid
Känner en som drack extremt mycket coca cola under graviditeten (4liter/dagen) och hennes barn var väldigt litet till att börja med för tydligen så fick fostret i sig mer socker än riktig näring då... Det var i alla fall vad hon sa att hennes BM sa
Tror faktiskt inte att 1-1½ liter cola om dagen är farligt. De flesta fortsätter ju dricka kaffe under graviditeten och om koffein vore så farligt så skulle det skrivits stora rubriker på aftonbladet *s*
Inte farligare än när man inte är gravid. Dvs att det är klart att det inte är jättebra men därmed inte sagt att det är farligt
Tror att man ska konsumera allt med måtta oavsett om är gravid eller inte
Jag kommer nog att fortsätta dricka min 1½ liter cola om dagen även som gravid (om inte hormonerna säger att det är jätteäckligt *s*). Tycker vatten smakar bläh och det är inte så många drycker som jag tål förutom cola (o 7Up) tyvärr
Problemet vad gäller tänder är inte mängden cola(läsk) utan mängden intag. Ofta, om man dricker så mycket, så blir det många tillfällen då det dricks och varje sådant tillfälle är skadligt för tänderna (det är det oavsett om det är läsk, mat eller nåt annat man stoppar i sig)
FUB?
Väljer hellre produkter med naturliga råvaror än konstgjorda saker (gäller såväl läsk som bröd o kött)