Är det farligt att dricka mycket coca-cola?
Jag har hört att det kan vara skadligt för barnet? Vad händer med barnet då om man dricker mycket coca-cola?
Jag har hört att det kan vara skadligt för barnet? Vad händer med barnet då om man dricker mycket coca-cola?
Om man börjar fokusera på dig så är du förmodligen beroende av cola och skulle få ont i huvudet och bli rastlös om du inte fick i dig koffeinet. Dessutom innehåller cola galet massa socker som kan leda till graviditetsdiabetes - skadligt både för dig och barn.
Om du själv får biverkningar av att inte dricka cola så kan du ju tänka dig att barnet också får ett beroende av koffeinet då det mesta du intar går direkt till barnet.
Likadant med redbull och andra energidrycker - de innhåller dock ännu mer skit och är ännu värre
Anonym (hmm) skrev 2007-12-12 11:13:59 följande:
Läste någonstans att det är lika mycket koffein i 1,5-2 liter cola som i 3 koppar kaffe. Har också läst att man rekommenderar max 3 koppar kaffe per dag när man är gravid.
Så, pimpla på du om du känner att du "måste".
För övrigt har väl alla de som skrivit ovan rätt i att för mycket socker är aldrig bra. Byter du ut colan mot cola light tror jag dock det är sämre både för barnet och dig.
Lycka till med graviditet och barn!!!
Jag hade en klasskamrat som var beroende av all slags cola. Han drack 4 liter om dagen och kunde verkligen inte sluta. Han saatt han fick hjärtklappning och att han hade väldigt dåliga tänder ett par har han tappat pga all cola han dricker.
Så jag råder till att inte dricka för mycket cola.